Tren de ultimă generaţie produs de Remarul 16 Februarie, prezentat la Bucureşti GALERIE FOTO

Tren de ultimă generaţie produs de Remarul 16 Februarie, prezentat la Bucureşti GALERIE FOTO
Cel mai nou tren construit de clujenii de la Remarul 16 Februarie este prezentat în această perioadă la Bucureşti, în cadrul expoziţiei “Zilele Feroviare”.

Automotorul de ultimă generaţie este prezentat astăzi, în cadrul expoziţiei "Zilele Feroviare - Summitul Feroviar SEMN" de la Bucureşti. Societatea Remarul 16 Februarie a livrat deja patru astfel de trenuri Societăţii Naţionale de Transport Feroviar CFR. Preţul unui astfel de tren este de 7,3 milioane de lei.


"Automotorul Diesel Hidraulic ADH 11" circulă deja în zona Sibiului. Conform reprezentanţilor companiei Remarul 16 Februarie, vagonul motor al trenului se împarte în două compartimente de clasa I, două saloane de clasa a II-a, un compatiment de serviciu şi cabina mecanicului. Totodată, vagonul intermediar al trenului este împărţit în două saloane de clasa a II-a, despărţite cu uşi glisante de uşile de urcare şi este dotat cu un salon special amenajat pentru persoanele cu mobilitate redusă, care are dispozitive de ridicare şi scaune rabatabile.

"Producţia prototipului a început în primele luni ale anului presupunând un efort mare de proiectare, logistică şi realizare efectivă a automotorului. Preţul trenului este de 7,3 milioane de lei. Acesta este prezent pentru prima dată la «Zilele Feroviare - Summitul Feroviar SEMN», organizat pe 4 şi 5 octombrie,la Bucureşti. La acest eveniment sunt prezenţi şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor", a declarat Adrian Timar, preşedintele Consiliului de Administraţie al Remarul 16 Februarie. În cadrul "Summitului Feroviar SEMN" sunt prezentate inovaţiile în tehnică feroviară. Trenul construit la Cluj are mai multe dotări între care şi un motor MTU, care "echipează Mercedes în Germania", conform lui Timar. Noul tren produs la Cluj are saloane pentru călători dotate cu fotolii ergonomice tapiţate, iar în vagonul intermediar are dispuse două toalete vacuumatice, dar şi o toaletă dotată corespunzător pentru persoanele cu dizabilităţi.

Spre deosebire de vechile trenuri folosite de CFR Călători, trenul are ferestre termopan realizate din sticlă securizată, iar iluminatul compartimentelor este asigurat cu ajutorul unor lămpi fluorescente. "Automotorul este echipat cu staţii radio în ambele posturi de conducere şi cu instalaţie de sonorizare cu difuzoare în compartimentele de călători pentru informarea acestora asupra traseului parcurs, a staţiilor de oprire şi pentru a asigura o ambianţă plăcută şi confort în parcurs", se spune în prezentarea automotorului. Totodată, în aceeaşi prezentare se face referire la scările trenului, care sunt prevăzute cu covor antiderapant şi cu bare metalice de prindere.

"Instalaţia de climatizare a vagoanelor conţine două unităţi pe fiecare vagon şi este prevăzută cu sistem de reglare a temperaturii în compartimente. Instalaţia de climatizare de pe vagonul intermediar are posibilitatea de realizare a încălzirii" scrie în prezentarea tehnică a trenului. Acesta este compus din trei vagoane şi are 174 de locuri pentru călători la clasa a II-a şi 24 de locuri la clasa I, viteza maximă pe care o atinge trenul fiind de 120 km/h. "Acest automotor face parte dintr-o serie de trenuri pe care CFR le-a achiziţionat. Noi le vom livra celor de la CFR 40 de trenuri. Suntem în negocieri cu câţiva potenţiali clienţi din străinătate pentru exportul acestui tren", a precizat Timar.

200 de angajări pe timp de criză

Datorită comenzilor pe care societatea Remarul 16 Februarie le are în exteriorul ţării, doar în luna septembrie au fost angajate 100 de persoane, conform preşedintelui Consiliului de Administraţie. Până la sfârşitul anului, Remarul 16 Februarie va mai angaja încă 100 de oameni. "Când nume mari părăsesc Clujul, noi facem angajări pentru a ne onora cu brio comenzile", a precizat Călin Mitică, principalul acţionar al Transferoviar Grup, care deţine peste 86% din acţiunile fabricii Remarul 16 Februarie.

 

Etichete
Comenteaza