Video Foto Turcii au sărbătorit Ramadanul la Cluj. Cină de Iftar la Spectrum

Comunitatea musulmană din Cluj a organizat marți seara, la Școala Internațională Spectrum, Cina de Iftar, cu ocazia unei perioade speciale din an pentru aceasta.

“Este a doua oară când organizăm la Cluj acest eveniment. Am invitat nu numai membri ai comunității musulmane de aici, ci și autorități locale, prieteni și apropiați”, a mărturisit managerul Spectrum Cluj, Ismail Okan Gur. Acesta și-a depășit rolul de amiftrion prin interpretarea unei melodii turcești.

La început a fost prezentat un videoclip despre semnificațiile Ramadanului. A noua lună a calendarului islamic marchează perioada postului obligatoriu pentru toți musulmanii. Postul reprezintă unul dintre cei cinci stâlpi ai Islamului și necesită abținerea de la orice fel de mâncare și băutură de dimineața până seara.

Recitarea și lecturarea Coranului sunt practicate cu deosebire în această lună. În acest an Ramadanul are loc în perioada 17 mai – 14 iunie. Unul dintre momentele cele mai savurate la Cluj a fost cel al dansului Dervish (video), intrat în patrimoniul UNESCO.

Pe scena amenajată în curtea instituției a susținut un recital Liviu Sorescu, câștigător al Eurovision România 2016 (alături de Ovidiu Anton). La intrarea în incintă invitatele au primit câte un trandafir roșu, iar pe mese erau băuturi răcoritoare turcești.

Printre specialitățile gastronomice propuse de organizatori s-au numărat chiftele Icili, cu grâu zdrobit, griș și ardei tocat, sau micii din vită și oaie, iar ca deserturi cele mai savurate au fost prăjitura Deliciul Sultanilor (cu apă de trandafir, fistic și rodie) și baclavalele.

Spectrum face parte din rețeaua Lumina, înființată în 1994, care cuprinde  două licee și șapte școli internaționale în București, Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Ploiești și Oradea. International School of Bucharest a îndeplinit toate standardele de Centru Internațional Cambridge.

Acestea promovează dezvoltarea fiecărui elev la potențial maxim, un climat de respect, toleranță și înțelegerea culturilor și valorilor diferite, dobândirea capacității de rezolvare a problemelor și de recunoaștere individuală și socială. Instituțiile au avut până în prezent 1.500 de absolvenți.

Comenteaza