Un clujean cere reintroducerea liniilor de troleibuz de acum 20 de ani

Un clujean cere reintroducerea liniilor de troleibuz de acum 20 de ani
Un clujean cere reintroducerea traseelor de troleibuz nr. 9 și 14, care nu mai funcţionează de 20 de ani

Un clujean cere reintroducerea traseelor de troleibuz nr. 9 și 14 pe motiv că nu ar exista o legătură convenabilă între cartierul Mănăştur şi Bulevardul Muncii.

Clujeanul Alexandru Grădinar spune că legătura directă dintre Mănăştur şi Bulevardul Muncii nu mai este posibilă, după ce linia de tramvai nr. 102 a fost desfiinţată temporar din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii. "Troleele liniei 1 sunt supraaglomerate şi au un interval orar între ele destul de mare", explică Grădinar, într-o solicitare adresată primarului Sorin Apostu pe site-ul domnuleprimar.ro.

În ceea ce priveşte linia 52, care face legătura între Calea Floreşti şi Mărăşti, clujeanul spune că aceasta defavorizează zona complexelor comerciale Minerva şi Big. "La fel se întâmplă şi cu ruta actuală de autobuz nr. 9", spune acesta. El a adăugat că ambele două linii de troleu, 9 şi 14, ar putea fi reintroduse pentru că există reţea electrică şi troleibuze disponibile.

Directorul RATUC, Liviu Neag, spune că reintroducerea troleelor pe aceste rute nu este posibilă. "Există o legătură directă cu Bulevardul Muncii, autobuzul liniei nr. 23 circulă pe aproximativ aceeși rută pe care circulau circa 20 de ani în urmă troleibuzele nr. 9 și 14", a spus Neag.

Traseul de autobuz nr. 23 pornește din Piața Mihai Viteazul, iar ruta acestuia a fost prelungită până în parcul industrial Tetarom 2. Neag susţine că autobuzele circulă pe această rută cu o frecvență de 25 de minute, iar programul poate fi modificat după cerere.

Reţeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor pe cele două rute propuse există, în mare parte, doar că se află în conservare, spune Neag. "E veche de 20 de ani. În zona intersecţiei Calea Mănăştur cu Câmpului avem linii de troleibuz la întoarcere. O păstrăm în conservare, în situaţii de avarie, dacă se blochează nodul Calvaria. S-o punem în funcţiune durează o zi - două, dar deocamdată mergem pe formula existentă. Mai demult am avut linia de tramvai pe acolo, dar la cererea publicului am aprobat să mergem pe sub podul Calvaria", a declarat Neag.

Primarul Sorin Apostu nu a putut fi contactat pentru a preciza dacă administraţia locală ia în calcul varianta reintroducerii celor două linii de troleibuz. RATUC este o regie subordonată Consiliului Local Cluj-Napoca.

Comenteaza