Un primar clujean, bănuit de ANI de conflict de interese
- Scris de Ziua de Cluj
- 09 Dec 2015, 12:29
- Eveniment
- Ascultă știrea
Este vorba de primarul comunei Sânmărtin, Ioan Fârtan, care a semnat şi derulat două contracte între instituţia pe care o conduce şi o asociaţie în cadrul căreia deţinea funcţia de preşedinte.
"Agenția Naționalã de Integritate a constatat indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese de cãtre Fârtan Ioan, primar al comunei Sânmãrtin, județul Cluj, întrucât, în perioada exercitãrii mandatului de primar, a semnat și derulat douã contracte încheiate între Primãria comunei Sânmãrtin și Asociația Crescãtorilor de Taurine Sânmãrtin (asociație al cãrei președinte a fost persoana evaluatã în perioada 17 iunie 2003 - 07 februarie 2012)", se arată într-un comunicat de presă remis în cursul zilei de miercuri.
Inspectorii ANI susţin că prin semnarea și derularea celor două contracte s-au realizat foloase patrimoniale pentru Asociația Crescătorilor de Taurine Sânmărtin, din partea căreia Fârtan a beneficiat de diverse foloase, în calitate de președinte.
În acest fel, primarul comunei Sânmărtin a încălcat dispozițiile art. 301 din Codul Penal al României, potrivit căruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul său, pentru o rudă ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcție publică".
În caz, Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracţiunii de conflict de interese de către Ioan Fârtan.
Inspectorii ANI precizează că primarul a fost informat despre declanșarea procedurii de evaluare şi că nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apărare.