Un raport european critică cercetarea de la Babeş-Bolyai

Un raport european critică cercetarea de la Babeş-Bolyai
Orientarea spre cercetare nu se regăseşte şi în cadrul procesului de predare la UBB, susţin experţii Asociaţiei Europene a Universităţilor (EUA). Un prim raport al evaluării acestora relevă
că programele de licenţă nu demonstrează orientarea lor spre cercetare.

"Universitatea Babeş-Bolyai este o instituţie de învăţământ ambiţioasă, care îşi propune să facă parte din universităţile româneşti de elită", se arată la începutul raportului. Sunt prezentate apoi câteva puncte forte ale instituţiei, între care spiritual de colegialitate, calitatea personalului, capacitatea de luare a deciziilor sau tradiţia sau caracterul multicultural. Este apreciată şi "capacitatea de cercetare şi educaţie". Fiecare din aceste aspecte este criticat în continuarea rezumatului.

Cercetarea a avut loc între lunile iulie şi septembrie, iar rezumatul oral al echipei de evaluare a fost prezentat în aceste zile. Raportul oficial va fi elaborat în 2-3 luni. Caracterului multicultural, deşi e "bine pronunţat" îi lipseşte, potrivit experţilor europeni "înţelegerea transcendentă, transversală". Este apreciată înclinaţia spre multiculturalitate, însă se atrage atenţia că "nu e foarte clar cu e aceasta implementată, aceasta fiind probabil îngreunată de abordarea fragmentată, stratificată, existentă la nivelul instituţiei". Ar fi necesară, în acelaşi context, o preocupare mai mare pentru educaţia pentru leadership, "o condiţie a unei universităţi de cercetare". Orientarea spre cercetare nu se regăseşte şi în cadrul procesului de predare la UBB, atrag atenţia evaluatorii, adăugând că "programele de licenţă nu demonstrează orientarea lor spre cercetare, e necesară o preocupare a întregii universităţi în vederea orientării spre cercetare a programelor de studii".

Citeşte restul articolului AICI

 

 

 

 

 

 

Comenteaza