Urmărire penală în scandalul de la Romatsa, unde a fost angajat fostul şofer al lui Boc

Urmărire penală în scandalul de la Romatsa, unde a fost angajat fostul şofer al lui Boc
Procurorul general al României a anunţat azi urmărirea penală în cazul Romatsa, în cazul anchetei privind angajaţii fictivi, între care unul este fostul şofer al primarului din Cluj-Napoca Emil Boc.

"În urma sesizării transmise de Corpul de Control al primului ministru, pe rolul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a constituit un dosar penal în care se efectuează cercetări în legătură cu o serie de angajări efectuate la ROMATSA, în perioada anilor 2011, 2012, 2013. În cauză, procurorii au dispus, astăzi 10 aprilie 2014, începerea urmăririi penale sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice şi fals intelectual", se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX, joi, de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PICCJ).

Potrivit sursei citate, în acest dosar vor fi făcute audieri şi vor fi solicitate relaţii şi înscrisuri.
ROMATSA a angajat, în 2011, doi consilieri ai premierului de atunci, Emil Boc, dintre care unul a fost şoferul acestuia la PDL, cu avizul secretarului general al Ministerului Transporturilor Gheorghe Dobre, deşi competenţa de angajare revenea directorului regiei, transmitea, în 29 martie, Guvernul.
Ulterior, fostul premier Emil Boc a afirmat, referitor la cei doi foşti consilieri ai săi care apoi au fost angajaţi la ROMATSA, că, din câte ştie, aceştia au fost angajaţi conform procedurilor legale, lucrând la servicii administrative.

Cei doi, Darius Pintilie şi Marius Buzea, au fost angajaţi ca inginer/inspector de specialitate/referent de specialitate/expert în servicii de trafic aerian, a arătat Guvernul, în 29 martie.

Conform Guvernului, Darius Pintilie lucrase anterior ca fotograf, agent de vânzări şi inspector la Primăria Cluj-Napoca şi consilier personal al prim-ministrului Emil Boc, absolvind Facultatea de Mecanică, iar Marius Buzea a lucrat ca şofer la PDL şi ca şi consilier al premierului Boc, absolvind Facultatea de Ingineria Produselor Alimentare.

Informaţiile sunt prezentate într-un raport al Corpului de Control al Guvernului efectuat la ROMATSA, pentru care Executivul a decis să sesizeze Parchetul, arătând că s-a constatat angajarea la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), cu încălcarea prevederilor legale, a unor colaboratori, consilieri sau rude ale unor demnitari.

Guvernul arăta că în actele ROMATSA se afirmă că cei doi ar fi fost angajaţi în urma unui examen scris deşi din evidenţe rezultă că aceştia nu au intrat în sediul regiei în ziua examenului, ei intrând pentru prima dată în clădirea ROMATSA abia la circa un an şi două luni mai târziu de la data la care ar fi avut loc examinarea.

Lucrările acestora nu conţin date privind locul, data, ora examinării sau autorul, fiind doar semnate olograf pe ultima pagină, iar un subiect a fost scris identic de cei doi, cu aceleaşi informaţii şi idei, inclusiv cu aceleaşi greşeli de punctuaţie.

Darius Pintilie a fost încadrat cu un salariu brut lunar de 9.910 lei, cu spor de vechime de 10%, ca şi Marius Buzea, ulterior majorat la 11.777 lei, ei fiind încadraţi direct pe funcţii de Expert I, alţi angajaţi cu experienţă de 3-15 ani având un salariu mai mic.

O altă concluzie este că, în perioada martie 2011-mai 2012, cei doi au fost angajaţi în acelaşi timp în două structuri publice, respeciv la Guvern şi ROMATSA, deşi prima intrare în sediul ROMATSA a fost în mai 2012, tot atunci fiind redactate şi documentele pentru legitimaţia de acces, inspectorii guvernamentali arătând astfel că, cu certitudine, cei doi nu au fost prezenţi la locul de muncă de la Romatsa în acest interval, fiind însă atestată în acte, necorespunzător adevărului, prezenţa lor la serviciu.

Datele ROMATSA mai relevă că în perioada martie 2011 - "31 decembrie 2013", Darius Pintilie a încasat un venit brut total de 542.211 lei, din care 195.627 lei în perioada martie 2011-30 aprilie 2012, când nu a fost la serviciu, şi prime de vacanţă de 64.104 lei, iar Darius Buzea a încasat 526.024 lei brut, din care 220.523 lei pentru perioada când nu a fost la serviciu, plus prime de vacanţă de 62.172 lei.

Conform documentului, regia a efectuat, în perioada 2010-2013, cheltuieli cu salarii în sumă totală de 1,7 miliarde lei, cel mai mare venit brut anual ridicându-se la 698.934 lei, iar cel mai mic venit brut anual fiind de 20.809 lei, la salariul de bază adăugându-se prime de fidelitate, de vacanţă, de Paşti, de Crăciun, adaos lunar pentru "întărirea rezistenţei organismului".

Guvernul mai arăta că la ROMATSA a fost angajată şi Cristina Palloş, director de cabinet al ministrului Transporturilor din acea perioadă, Radu Berceanu, numită membru în CA prin ordin al ministrului. În 2009, Aleodor Frâncu, atunci director general adjunct la ROMATSA, a cerut suplimentarea cu un post a funcţiei de Expert I, post pe care a fost angajată Cristina Palloş direct de către ministru, cu un salariu brut lunar de 14.963 lei şi spor de vechime 20%, majorat ulterior la 17.489 lei şi spor de vechime 25% şi la 19.051 lei.

Insprectorii punctează că, deşi a fost angajată cu normă întreagă la ROMATSA, Cristina Palloş a continuat să lucreze ca director de cabinet la ministrul Transporturilor, cu jumătate de normă.
Pe un alt post la ROMATSA au fost angajate soţia şi fiica secretarului general din Ministerul Transporturilor, Tiberiu Bărbuleţiu, deşi din acte rezultă că cele două nu au intrat în sediul ROMATSA la data examinării, iar soţia nici nu a lucrat efectiv la regie deşi a fost remunerată cu 289.787 lei, ea fiind, de fapt, detaşată la cabinetul secretarului general adjunct din Ministerul Transporturilor.

 

Scandalul a izbucnit la finele lunii trecute. „Din câte ştiu au fost angajaţi potrivit procedurilor legale, salariile, bănuiesc, că sunt salariile pe care le au toţi cei de la ROMATSA, eu ştiu că era o structură autofinanţată cu regim special. Cât timp am lucrat cu ei şi-au făcut datoria. Din câte ştiu nu lucrează şi nu au avut nicio tangenţă cu securitatea zborurilor, lucrează la serviciile suport şi administrative. În niciun caz nu am intervenit pentru ei. Nu mai lucrează cu mine în momentul de faţă, nu am mai vorbit cu ei. Sunt oameni care au crescut de jos, au făcut o facultate şi au muncit", a declarat atunci Emil Boc.

Comenteaza