News alert Vinietă pentru intrarea în București, mașinile poluante interzise în centru! De ce refuză Boc taxa de centru la Cluj

Vinietă pentru intrarea în București, mașinile poluante interzise în centru! De ce refuză Boc taxa de centru la Cluj

Primarul Gabriela Firea introduce vinieta pentru București. Va costa 10 lei pe zi. Deși s-a vehiculat instituirea unei taxe de centru și în Cluj-Napoca, edilul Emil Boc exclude o asemenea măsură din lipsă de alternative pentru șoferi. 

Primarul Capitalei vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei / zi sau 1.900 lei / an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în oraș. Mașinile non-euro, Euro 1, 2, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, nu vor avea deloc acces în zona centrală a orașului.

Pentru autovehiculele din țară precum si înmatriculate în municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (Centru) adică 75 lei / lună și 900 lei / an. Măsurile ar urma să fie aplicate din ianuarie 2020. Proiectul va sta 45 de zile în dezbatere publică, apoi va fi supus aprobării Consiliului General, scrie Agerpres.ro. 

Firea a spus că, deşi măsurile pot părea dure, sunt insuficiente pentru gradul de poluare la care a ajuns Bucureştiul. Ea a atras atenţia că vor exista şi autoturisme care vor fi exceptate de la aceste reguli: maşinile pentru situaţii de urgenţă (SMURD, Ambulanţă, Poliţie), maşinile care desfăşoară lucrări de utilitate publică şi maşinile corpului diplomatic.

Primarul din Cluj exclude categoric taxa auto de centru

Deşi viceprimarului Clujului, Dan Tarcea, spunea, la începutul anului, că autorităţile locale se gândesc la instituirea unei taxe auto de centru, primarul Emil Boc exclude categoric o astfel de propunere. Motivul? Nu are ce alternative să le ofere şoferilor. Toată atenţia municipalității se concentrează pe realizarea Centurii Metropolitane, care va ocoli Clujul, dar care va fi circulabilă abia în 2024. 

“Oameni buni, n-ai alte alternative! Ce alte alternative să-i ofer, decât centru? Că dacă aş putea să spun: e gata Centura Metropolitană, distinse domn, foloseşte-o, am putea să dirijăm traficul altfel. Cât timp această Centură Metropolitană nu ocoleşte Clujul, nu are altă alternativă pe axa Est-Vest… Noi încă trebuie să avem banii necesari să ne finalizăm infrastructura de bază, cea pe care cei din Uniunea Europeană o au.

De asta mă tot duc eu la Bruxelles: să le explic că decalajele de dezvoltare între ţările din fostul bloc comunist şi cele din Vestul Europei nu se vor diminua dacă nu ne vor permite să investim mai mult în infrastructură. Infrastructura ne va ţine oamenii acasă, ne va ţine locurile de muncă aici”, spunea primarul Emil Boc, în martie 2019, la ZIUA LIVE.

Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg.

200.000 de maşini şi doar 50.000 de parcări

La nivelul municipiului Cluj-Napoca există peste 200.000 de maşini şi doar 50.000 de locuri de parcare, astfel că presiunea pentru construcţia de noi parking-uri este una cât se poate de mare. Patru astfel de garaje sunt deja în construcţie, cu termen de finalizare 2020.

  • Primăverii 8 -  266 de locuri de parcare
  • Primăverii 20 - 400 locuri de parcare
  • Mogoșoaia 7 - 9 - 292 de locuri de parcare
  • Hasdeu (Păstorului 67-69) - 320 de locuri de parcare 
Comenteaza