Update Video Foto Vizită oficială pe 14 km din autostrada Târgu Mureș-Câmpia Turzii. Când se taie panglica

Lucian Şova, ministrul demisionar al Transporturilor, a verificat stadiul lucrărilor de pe două loturi ale autostrăzii Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș (A3). 14 km de drum aşteaptă să preia traficul auto. 

“Cele două loturi sunt pregătite pentru recepție și, implicit, pentru deschiderea traficului. În acest an, se va circula pe cele două loturi, dar trebuie respectate condițiile de siguranță a traficului. Am venit aici pentru că este vremea să evaluăm ce s-a lucrat. Au fost multe probleme pe șantiere, m-am implicat încă de la începutul mandatului meu. Problemele legate de autorizații s-au rezolvat suficient de repede pentru ca antreprenorii să aibă front de lucru. (…) Vin aici pentru că este important să iau decizii. Nu vin în vizite cu caracter electoral”, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, la începutul vizitei pe autostrada Câmpia Turzii - Ogra -Târgu Mureș (A3).

Lotul de 10 kilometri construit de Strabag este al doilea din Autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii pregătit pentru inaugurare, după ce lotul Ogra – Iernut, de 3,6 kilometri, a fost finalizat deja.

"Lucrările pe lotul Ungheni - Ogra (10,1 km) vor fi finalizate la nivel substanțial în perioada imediat următoare. Constructorul  mai are de executat doar punctual, pe zone restrânse, instalarea unor panouri fonoabsorbante, parapete de protecție, indicatoare și aplicarea câtorva marcaje rutiere. De asemenea, mai este de muncă la rigole, șanțuri, ecologizarea coridorului de expropriere sau la clădirile Centrului de Întreținere și Coordonare (CIC), însă aceste elemente pot fi puse la punct după inaugurare. Practic, tronsonul va fi pregătit pentru deschidere în scurt timp. Pe sectorul vecin (antreprenor Geiger), cei 3,6 km dintre Ogra și Iernut sunt gata 100% încă din octombrie", transmiteau recent reprezetanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API), ONG care urmăreşte progresul şantierelor de infrastructură din România. 

Inaugurarea depinde de finalizarea unui sens giratoriu


"Pentru a evita ca aceste două loturi să devină noi "muzee de autostradă" (adică să rămână nefolosite), se construiește un sens giratoriu provizoriu la Iernut, chiar în capătul A3, pe aliniament, la doi pași de bariera de cale ferată de pe DN14A. Rămâne de văzut dacă toate autoritățile implicate vor accepta soluția (nodul rutier Iernut fiind departe de finalizare). Dacă da, atunci probabil vom circula luna viitoare pe aproape 14 km noi de autostradă. Dacă nu, deschiderea se amână pentru 2019 când vor fi gata bretelele nodului Iernut", subliniau reprezentanţii API. 

Autostrada Câmpia Turzii - Ogra -Târgu Mureș: 51,7 km cu finanţare europeană 

Construcția autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Municipiul Târgu Mureș și Municipiul Cluj Napoca cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii-Cluj Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice ale proiectului se referă la  construcția, până în 2019, a 51.796 km de autostradă nouă 2x2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu Mureș, a 13 poduri, 30 de pasaje, 2 viaducte, o parcare, un Centru de Mentenață și Coordonare, un spațiu de Service, un punct de lucru pentru mentenață și 5 intersecții rutiere (dintre care 4 intersecții rutiere și 1 intersecție semi-rutieră)", se arată într-un document al CADNR. 

Valoarea totală a  proiectului este de 1.826.928.177,05 lei (inclusiv TVA), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1.513.061.739,95 lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat) -378.265.434,99lei, iar restul de 313.866.437,10lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

 

Comenteaza