Vom avea jumătate de autostradă Turda-Sebeş. Pe două tronsoane se lucrează, pe celelalte nici nu s-a semnat contractul

Vom avea jumătate de autostradă Turda-Sebeş. Pe două tronsoane se lucrează, pe celelalte nici nu s-a semnat contractul
CNADNR semnează contractele de construire a 40 km din autostrada Sebeş - Turda abia la un an de la licitaţie.

Contractele de construire a peste jumătate din cei 70 de kilometri ai autostrăzii Sebeş - Turda vor fi semnate abia în perioada următoare, deşi primele rezultate ale licitaţiilor pentru executarea acestei şosele, finanţată din bani europeni, au fost anunţate încă din decembrie anul trecut, scrie zf.ro. CNADNR se lăuda la finalul anului trecut că numirea unor constructori pentru autostrada Sebeş - Turda s-a realizat într-un „timp record, unic în istoria" sa, însă contestaţiile care au urmat acestor licitaţii au făcut ca pentru circa 40 de kilometri din această şosea abia în ultimele zile să fie stabiliţi definitiv constructorii, deşi autostrada ar trebui finalizată până la sfârşitul anului viitor, potrivit acordului cu Uniunea Europeană pentru utilizarea banilor de la Bruxelles în perioada 2007-2013.

Miercuri, la Turda a avut loc deschiderea oficială a şantierului Turda - Sebeş, dar numai pentru două dintre cele patru tronsoane. Constructorii, asocierea Porr Construct SRL - Porr Bau GMGH, au promis că vor termina lucrările conform termenelor, până anul viitor. Dacă vor fi terminate, aceste tronsoane se vor opri probabil în câmp, odată ce pe ultimele doup tronsoane lucrările nu vor putea fi făcute la timp.

Constructorii primelor două tronsoane ale autostrăzii Se­beş - Turda (între Sebeş - Pârâul Iovului - Aiud, judeţul Alba, 40 kilometri) au fost stabiliţi în mod definitiv abia în ultima săptămână, după 10 luni în care contestaţiile pentru aceste două contracte, cu o valoare totală de circa 240 de milioane de euro, s-au ţinut lanţ şi au împiedicat demararea lucrărilor. Po­trivit informaţiilor care apar pe site-ul Curţii de Apel Bucureşti, primul lot al autostrăzii Sebeş - Turda, cu o lungime de 17 kilometri, va fi construit de italienii de la Impresa Pizzarotti şi Pomponio, în timp ce al doilea lot al şoselei (24,3 kilometri) ar urma să fie realizat de grecii de la Aktor şi de firma românească Euro Construct Trading 98, controlată de Sorin Vulpescu şi Dan Beşciu.

În total, costul celor două contracte este de circa 240 de milioane de euro.

Întârzierea atribuirii şi semnării celor două contracte este cu atât mai importantă cu cât autostrada Sebeş - Turda este finan­ţată din fonduri europene din exerciţiul financiar 2007-2014, iar nefinalizarea reali­zării proiectelor până la sfârşitul anului viitor ar putea conduce la pierderea banilor de la Bruxelles.

Comenteaza