Walking Month Cluj! Finanțare-record pentru tineri cu dizabilități și copii orfani

Walking Month Cluj! Finanțare-record pentru tineri cu dizabilități și copii orfani

Sute de copii cu dizabilități, orfani sau din familii cu venituri foarte mici vor avea ocazia să facă sport și să meargă în tabere sportive datorită concursului caritabil Walking Month, care a strâns o finanțarerecord la ediția 2022.

Cei 2.563 de participanți în competiție, alături organizatorul Betfair Romania Development, partenerii de la Banca Transilvania și alte peste 40 de companii-partenere au strâns în total suma de 448.868 de lei. Rezultatul acestei ediții reprezintă cea mai mare sumă oferită în istoria de 8 ani a competiției Walking Month. Programele sportive pentru copii și tineri din grupuri vulnerabile vor fi puse în practică de trei asociații non-profit, beneficiarele donațiilor strânse prin intermediul Walking Month.

Astfel, asociația CERT Transilvania va ajuta 50 de copii care cresc fără părinți la mănăstirea Dumbrava, de lângă Turda, să facă sport și dans și să deprindă abilități de mișcare și socializare utile viața întreagă. Datorită finanțării record, acești copii vor avea parte de activitățile menționate timp de minim 16 luni în care vor avea asigurate echipamente, două antrenamente săptămânale cu antrenori dedicați dar și deplasări la cluburi de profil din Cluj pentru a putea interacționa cu alți copii de aceeași vârstă. Asociația Caiac Smile va ajuta 160 de elevi de la Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca cu o săptămână intensă de inițiere în ski, după ce a investit în accesibilizarea pârtiilor, pentru a face posibile asemenea experiențe. Sumele strânse în Walking Month 2022 vor permite însă extinderea programului și la alte categorii de tineri cu dizabilități.

Asociația Minute de mișcare și-a propus să ajute 25 de copii din familii cu posibilități financiare reduse să participe la drumeții și activități sportive variate, menite să îi introducă în lumea sportului și să le dezvăluie avantajele unui stil de viață activ și sănătos, dar va reuși în urma Walking Month să ofere două astfel de tabere, pentru un număr dublu de copii.

„Faptul că și în acest an mii de oameni au ales să ajute prin intermediul Walking Month ne dă puterea să fim alături de unii din cei mai vulnerabili membri ai comunității din care facem parte. Sute de tineri vor cunoaște acum bucuria, libertatea și abilitățile pe care sportul le aduce în viața oricărui om, iar suma record strânsă înseamnă că asociațiile beneficiare vor putea extinde activitățile planificate inițial”, spune Ioana Popa, General Manager Betfair Romania Development, compania care organizează concursul Walking Month din anul 2015.

Dincolo de componenta sa caritabilă, Walking Month este un eveniment care încurajează fiecare concurent să adopte un stil de viață activ și, astfel, sănătos. Concurenții încearcă, timp de o lună, să meargă cât mai mult pe jos în timpul activităților zilnice, pentru a acumula pași și a avansa în clasamentul Walking Month. Rezultatele sunt pe măsură: în total, cei 2.563 de participanți au făcut peste 780 de milioane de pași, adică o medie zilnică de 10.200 de pași de persoană.

Ediția 2022 a fost câștigată de echipa „Cucubau”, cu un număr total de 9.082.464 de pași, urmați de „Smashers”, cu 8.101.620. Pe locul al treilea s-a clasat echipa „Pantera Roz”, campioana ediției precedente, cu 6.839.523 de pași. La nivel individual, concurentul cu cele mai bune rezultate este Claudiu Tofeni, de profesie trainer, cu un total de 3.066.343. Aflat al doilea an consecutiv pe primul loc, Claudiu aproape și-a dublat numărul de pași față de ediția 2022, dedicând mersului pe jos ore întregi în fiecare zi.

În Cupa Companiilor, un concurs desfășurat în cadrul Walking Month dar în care se ia în calcul media de pași făcute de angajații companiilor care aleg să susțină financiar cauza concursului, podiumul a fost ocupat de campionii de la EuroGSM, veterani ai competiției, urmați de echipele Nixu Cybersecurity și Generix. În total, 37 de companii s-au înscris în această competiție și au contribuit cu sponsorizări.

Comenteaza