Femeile din imobiliare se simt agresate de clienți la vizionări în Cluj

Femeile din imobiliare se simt agresate de clienți la vizionări în Cluj

Femeile care activează în domeniul imobiliar în Cluj, Brașov, Iași și București se confruntă în activitatea profesională cu situații dificile, în special în interacțiunile cu clienții, dar și în agențiile pentru care lucrează.

Insinuările și glumele cu o conotație sexuală și mesajele necorespunzătoare, de natură personală, primite prin telefon sau e-mail se numără printre cele mai întâlnite probleme, potrivit unui sondaj realizat de platforma Imobiliare.ro și de Clubul Profesioniștilor în Imobiliare.

56% dintre femeile care au luat parte la cercetare au întâlnit de-a lungul carierei situații în care s-au simțit stânjenite de comentariile necorespunzătoare primite din partea clienților sau colegilor. 48% dintre cele intervievate au declarat că s-au confruntat cu situații în care s-au simțit vulnerabile ori chiar s-au temut pentru siguranța lor în timpul programului de lucru.

În interacțiunile de natură profesională avute cu partenerii sau clienții, 40% dintre femeile care au participat la cercetare au declarat că nu au întâmpinat probleme de-a lungul timpului și că au avut mereu o experiență plăcută. 60% dintre respondente au afirmat că s-au confruntat cu dificultăți. Cele mai întâlnite au fost insinuările sau glumele cu o conotație sexuală făcute de aceștia (33%), situațiile în care le-au contactat ulterior cu mesaje necorespunzătoare, de natură personală, prin telefon sau e-mail (25%).

Cele mai multe probleme, la vizionările de proprietăți

Deși unele probleme apar și în interacțiunile avute cu colegii din agenție sau din domeniul imobiliar, ponderea celor care s-au confruntat în timp cu astfel de dificultăți este mult mai scăzută. De cele mai multe ori, femeile din imobiliare ajung să întâmpine probleme în timpul vizionărilor (31%) sau la întâlnirile organizate cu potențiali clienți (12%).

Extrem de rar, s-au confruntat cu o astfel de situație la birou sau în timpul unui eveniment de tip open house. Acest tip de evenimente nu este încă extrem de răspândit în practica de la nivel național. Cea mai uzuală reacție avută la comentariile necorespunzătoare primite este cea de a atrage imediat atenția persoanei respective cu privire la comportamentul avut (29,5%).

Puține solicită ajutor

Un număr semnificativ de femei (27%) preferă să ignore cu totul situația și să continue interacțiunea cu interlocutorul ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Doar 4% dintre femei cer ajutorul unui coleg sau al unui șef, iar în cazuri izolate se solicită ajutorul unui membru al familiei în rezolvarea situației sau incidentul este raportat autorităților.

Femeile care lucrează în imobiliare iau diverse metode de prevenție pentru a se proteja de situațiile nedorite sau periculoase care pot să apară în timpul activității profesionale. Dintre cele intervievate, aproape jumătate anunță mereu un coleg, membru al familiei sau prieten unde se vor afla atunci când merg la o vizionare sau la o întâlnire, iar 25% au grijă să organizeze mereu întâlnirile doar în locuri publice.

Pentru cazuri de urgență, 7% dintre femei au mereu cu ele un spray lacrimogen. Extrem de rar sunt instalate pe telefonul mobil diverse aplicații de siguranță. Sondajul a fost realizat în intervalul 11 decembrie 2020 - 23 februarie 2021, pe un eșantion de 261 de femei care lucrează în sectorul imobiliar.

Cercetarea s-a desfășurat la nivel național, cele mai multe respondente activând pe piețele din Cluj, București-Ilfov, Brașov și Iași. Sondajul este inclus în proiectul editorial “Imobiliare pentru ele” inițiat pentru a face, pentru prima oară în România, o invitație la dialog deschis pe tema siguranței și vulnerabilității femeilor care activează în real estate. 

Comenteaza