Clujul, vedeta celui mai important târg de lenjerie de modă din Europa FOTO
- Scris de Ovidiu Cornea
- 11 Aug 2011, 00:07
- Life
- Ascultă știrea

Creaţiile tematice din cadrul celor două mărci ale companiei clujene - Jolidon şi Prelude - au fost alese să încheie evenimentul-concurs exclusivist "Ultralingerie" din cadrul celui mai prestigios Salon de lenjerie de modă şi costume de baie din Europa - "Mode City", desfăşurat în iulie la Paris. Aceasta după ce Jolidon şi Prelude au câştigat "Ultralingerie" în 2006, respectiv 2009.
"Produsele din cadrul «Ultralingerie» reprezintă pentru lenjerie ceea ce înseamnă «haute couture» pentru colecţiile pret-a-porter. Sunt şi ediţii ale Salonului în care nu se organizează. Evenimentul-concurs din 2009 a fost câştigat de Prelude, în 2010 nu s-a organizat, iar în 2011 specialiştii au remarcat din nou situarea produselor noastre în tendinţe. Anul acesta au fost prezentate 64 de produse unicat. Creatorii lor au avut de ales din trei teme, Desire d'Or, Reve d'Afrique şi Tresor de Nuit Polaire. (Jolidon şi Prelude au ales tema «Tresor de Nuit Polaire» - n. red.). Faptul că am închis prezentarea spune tot. În 2009 Prelude a câştigat atât premiul juriului, cât şi pe cel al publicului, care este unul foarte specializat, iar acum a fost aleasă să închidă gala, a fost, practic, «mireasa» galei. Ceea ce prezinţi trebuie să fie, însă, îmbrăcabil. Dacă prezinţi un costum de baie, cu acesta să poţi să mergi la o piscină, fie ea şi una mai sofisticată", a relatat, pentru ZIUA de CLUJ, Olga Stanciu, directorul adjunct al Jolidon.
Cu cele două mărci ale sale, Jolidon şi gama de lux Prelude, compania clujeană a participat între 9 şi 11 iulie, pentru al 14-lea an consecutiv, la prestigiosul Salon de lenjerie de modă şi costume de baie "Mode City" de la Paris. Acesta cuprinde standuri ale celor mai importante companii producătoare de lenjerie de modă şi costume de baie din lume. După succese în 2006, cu colecţia Jolidon, respectiv în 2009, cu Prelude, compania şi-a conturat locul între cele mai important 12 companii participante, care sunt consultate în special în decizii cu privire la derularea Salonului. "Salonul se desfăşura până acum în septembrie, dar ediţia de anul acesta a fost decalată, în iulie, fiind primul, de pe parcursul anului, dintre cele mai tari saloane de promovare a lenjeriei şi costumelor de baie. Londra şi Milano urmează. Francezii sunt supercreativi, super aplecaţi spre frumos. Paris este capitala modei, moda se lansează la Paris. Sunt foarte multe nume mari, multe mărci, mulţi producători", a precizat directorul adjunct al Jolidon.
La fiecare ediţie, specialiştii prezenţi au remarcat situarea pronunţată în tendinţe a produselor clujene, reprezentanţi ai birourilor de stil exemplificând uneori tendinţele chiar cu ajutorul acestor produse, a subliniat Stanciu. Standul companiei a fost amplasat în zona "zero" a Salonului, a celor mai importante branduri, cu permisiunea, care a fost acordată doar în cazul a şase companii, de a organiza parade la stand. Jolidon a avut câte şase astfel de parade, susţinute de manechine, în fiecare dintre cele trei zile ale Salonului, cărora li s-a adăugat parada de pe podiumul principal, unde a trimis doar produsele şi secţiunea "Ultralingerie" - eveniment exclusivist, la care participă 700 de VIP-uri - unde a prezentat două produse unicat. "Ceea ce se apreciază este creaţia puternică, faptul că ai construit o marcă şi respectul pentru client. Dacă nu ai produs bun, nu ai cum să fii prezent aici. Noi promovăm faptul că oferim «european fashion lingerie». Producem pentru piaţa europeană, materialele sunt procurate din Europa, gândim şi lucrăm în Europa. Furnizorii noştri de materiale sunt din Franţa, Italia, Austria, Germania. Accidental, dacă se întâmplă să nu găsim un anumit material, atunci îl putem procura din China, dar se lucrează la calitate foarte bună. De asemenea, nu lucrăm în regim «lohn», tot ce producem este sub brand propriu", a precizat reprezentantul Jolidon.
Peste 27.000 de cumpărători
Salonului internaţional "Mode City" i se adaugă de fiecare dată şi târgul "Interfiliere", la care participă mari producători de materiale pentru lenjerie şi costume de baie. "Este cea mai mare platformă de lenjerie şi costume de baie de interconectare cu tot ce înseamnă acest univers", a precizat Stanciu.
În total, cele două evenimente au fost vizitate în acest an, conform site-ului oficial al "Mode City" de 27.017 cumpărători, profesionişti, cei mai mulţi provenind din Franţa, Italia şi Germania. La standuri au fost prezente aproximativ 500 de mărci.