Ce vor femeile. De business GALERIE FOTO

Ce vor femeile. De business GALERIE FOTO
400 de întreprinzătoare sau femei cu funcţii de conducere din Transilvania au luat parte ieri la cel mai mare eveniment adresat acestui segment de public, desfăşurat la hotelul Grand Italia.

Tendinţele în vestimentaţie, machiaj, bijuterii sau gastronomie, dezbătute atât în sala de conferinţe, cât şi la prezentările de modă, demonstraţiile de coafură sau degustările de vin au fost pigmentate cu discuţii despre criză, finanţările afacerilor sau parteneriatele cu administraţia sau investitorii. Printre participante şi-au făcut prezenţa divele bucureştene Andreea Marin şi Romaniţa Iovan, care au dat clujencelor lecţii de viaţă şi de carieră.

Mihaela Rus, preşedinte Asociaţia Femeilor de Afaceri: "Vom înfiinţa o coaliţie a femeilor de business din toată ţara, împreună cu toate asociaţiile de profil din România. Practic, în luna mai, când vom găzdui această conferinţă, Clujul va deveni centrul feminităţii din România, mai ales că sunt convinsă că acest oraş va deveni Capitală Culturală Europeană în 2021".

Alice Botnarenco, antreprenoare: "Am debutat în afaceri în plină criză, în 2009, printr-o firmă de închiriere de maşini. Împreună cu alte femei de afaceri din Bucureşti am format un grup pe portalul Linkedin, care a ajuns la 1.700 de membri. Acum organizăm evenimente de networking business în toată ţara, atât pentru antreprenoare, cât şi pentru femei care lucrează în companii".

Olga Stanciu, director Jolidon: "Criza ne-a lovit puternic, dar nu am pus lacăt pe nimic. Ne-am schimbat modelul de business, spre India, Japonia, Europa de Est. Am închis cele 30 de magazine din Italia pentru că lucram pe pierdere, dar lucrăm acolo prin distribuitori. Şi pe francezi a trebuit să îi învăţăm modelul clujean, pentru că nu era posibil ca personalul din magazine să nu lucreze între orele 12:00 şi 14:00, când la ei toţi sunt în pauză, iar la 17:00 toată lumea pleca acasă. Corsetul nostru, făcut la Cluj, a bătut Nina Ricci sau Calvin Klein".

Andreea Marin, vedetă TV: "Eu am făcut informatica la facultate şi liceul de matematică-fizică, dar nu mă vedeam lucrând în faţa calculatorului, nu mi se potrivea, de aceea am mers pe drumul meu. Prima e direcţia comercială, cea care mă face să mă pot întreţine, fără a trăi neapărat în huzur sau într-un palat, dar suficient ca să pot călători în străinătate. Pot să stau şi într-un hotel de lux, dar am stat şi în cort. A doua direcţie este cea de voluntariat, care îmi este foarte dragă".

Romaniţa Iovan, creator de modă: "Am intrat în lumea modei manechină fiind la UCECOM. Această lume m-a crescut, m-a învăţat să fiu feminină şi apoi cum să îmi fac propria casă de modă şi nu cred că am greşit în acest demers. În cele din urmă, la un festival, Casa Romaniţa a luat premiu, iar UCECOM, nu. Am încercat ca la prezentările mele să folosesc muzica ro-mânească".

Amalia Sterescu, consultant de business: "Sfătuiesc femeile care vor să se implice în afaceri să îşi facă prima dată o familie pentru că pot să îşi facă mai târziu o carieră, iar invers e foarte greu. Bărbaţii din multinaţionale profită de faptul că femeile intră în concediu de maternitate, ca să le vâneze posturile din companie. Majoritatea femeilor din mediul de afaceri nu ştiu să îşi vândă punctele tari. Ne plângem de milă, în loc să acţionăm".

Emil Boc, primar: "Femeile au mai mult pragmatism şi mai puţină tensiune, două dintre cheile unor afaceri de succes. Şi la primărie sunt înconjurat de o echipă de doamne performante. Am mai spus, dar recunosc că n-am reuşit să fac, că această ţară trebuie să aibă o femeie ca ministru al Finanţelor, pentru că ar gestiona mai bine banul public. Trebuie să încurajăm afacerile noi şi să punem în practică ideile valoroase, să le găsim finanţare, iar pentru proiectele publice soluţia o reprezintă parteneriatele cu investitorii privaţi".

Invazie feminină

Prima conferinţă regională dedicată businessului feminin a avut loc anul trecut. La ediţia din acest an a evenimentului The Woman au participat aproape 400 de persoane. Cele 10 vorbitoare au fost femei de afaceri ale pieţe autohtone, care fie conduc corporaţii internaţionale, fie produc branduri româneşti sau lucrează la anumite proiecte. Printre temele abordate au fost: lider sau manager, stilul personal în afaceri, angajat sau antreprenor, branding personal, pasiune în muncă. Conferinţa a fost însoţită de o prezentare a colecţiei de modă Romaniţa Iovan, o degustare de vinuri, o lansare de carte şi o seară de socializare la Grand Italia.

 

 

Comenteaza