Vacanţă de coșmar în Zanzibar pentru o familie de români

Vacanţă de coșmar în Zanzibar pentru o familie de români
| Foto: africatravelresource.com

O familie din România a ales Zanzibar din Africa pentru a-și petrece concediul. Aceştia se aşteptau la experienţă de neuitat, însă concediul lor s-a transformat într-un coșmar. Românii au povestit experiența lor pe Forum Zanzibar. 

Zanzibar a devenit o destinaţie atractivă pentru români. "Frumusețe sălbatică, pură! Ne-am făcut prieteni începând cu personalul hotelului și cu frumoșii masai. Nu am încuiat ușa decât noaptea! Nu ne-a lipsit nimic, ba am primit și cadouri! Mi-e dor de Zanzibar! Oricând m-aș întoarce!", scriu pe Forum Zanzibar unii turişti români care au vizitat ţara. 

Însă o familie din România a avut parte de o experienţă diferităla începutul acestui an: JEFUIȚI ÎN TIMP CE DORMEAM la Cristal Resort Zanzibar", scriu aceştia pe pagina de Facebook, relatând cu lux de detalii aventura lor africană.  

"Dacă doriți să aveți o vacanță liniștită și relaxantă, evitați hotelul CRISTAL RESORT PAJE cu orice preț. Am stat acolo în ianuarie 2023 cu familia și prietenii. Am fost cazați în trecut de două ori la acest hotel și am decis să revenim din nou datorita locației superbe și a ceea ce odinioară era personalul „prietenos”.

În a 5-a noapte, înainte de a merge la culcare, am verificat ușa și toate ferestrele bungaloului nostru ECO pentru a mă asigura că erau complet încuiate și securizate. Dimineața, ne-am trezit și am descoperit că am fost jefuiți în timp ce eu și părinții mei dormeam. Fereastra de la baie era larg deschisă și dispăruseră telefoanele, banii (mii) și 2 genți. Am informat imediat conducerea hotelului despre acest lucru, dar singura lor grijă a fost că nu ne-am pus banii în seif. Răspunsul este foarte simplu - folosim seiful când ieșim din cameră, nu în timp ce dormim. Dincolo de faptul că cineva a fost în camera noastră în timp ce noi dormeam, imaginați-vă cât de grav ar fi putut fi dacă ne-am fi trezit în timp ce hoțul/hoții era/erau încă în cameră. Hotelul are o mare problemă cu securitatea și o știu și ei foarte bine.

Pentru a deschide o fereastră glisantă care a fost închisă, trebuie să fi avut un plan sau un sistem premeditat pentru a putea să o deschidă cu succes din exterior... iar să nu ai niciun paznic în acea zonă pe timp de noapte este pur și simplu scandalos. În retrospectivă, sunt destul de sigură că am fost observați de la bun început. Totul fusese planificat foarte bine și știau totul pentru a reuși - cine avea banii grupului, unde dormim, totul. Dimineața am sunat la poliție și după ce au venit în sfârșit, de nicăieri, ne-a chemat unul dintre membrii personalului hotelului să ne arate că ne-au găsit ghiozdanele, dar fără bani în ele, desigur. Ne-am găsit telefoanele într-unul dintre ghiozdane fără cartelele SIM în ele și după ce le-am pornit am văzut pe aplicația Steps că lucrurile ne-au fost furate la 3 dimineața și că hoțul/hoții a/au făcut doar 78 de pași și s-a(u) oprit chiar lângă gardul hotelului.

Poliția a încercat să ne liniștească spunând că am fost extrem de norocoși că ne-am primit telefoanele înapoi. Câteva ore mai târziu, am primit un mesaj de la managerul hotelului în care spunea exact așa: --am vorbit cu brokerul nostru și ne-am verificat asigurarea. Acoperă doar lucruri precum camerele, telefoanele și laptopurile, dar nu și banii, deoarece problema banilor este foarte complexă.---

Acesta este un alt motiv care ne-a făcut să credem că personalul hotelului a fost implicat. Ce coincidență incredibilă! Am primit înapoi doar lucrurile care nu erau acoperite de asigurarea lor - telefoanele noastre. În plus, au avut și tupeul de a spune că trebuie să așteptăm ancheta poliției, deoarece trebuiau să afle dacă acest lucru s-a întâmplat sau nu cu adevărat, pentru că, potrivit lor, nimic nu a dovedit că cineva chiar ne-a jefuit și că am fi putut orchestra noi înșine totul... Minunat!

De asemenea, pentru că nu mai aveam bani, la final ne-am plătit notele de plata (pentru mâncare și băutură) pentru întreaga săptămână cu cardul (pentru că managerul, pentru prima dată în 3 ani, ne-a spus să plătim toate notele la final pentru ca are încredere in noi... din nou, nimic ciudat). În loc să fie recunoscători că am putut plăti, au avut îndrăzneala să ne spună să plătim o taxă suplimentară de 5% pentru tranzacțiile cu cardul. După ce ne-am exprimat nemulțumirea, au venit rapid cu o altă metodă de plată fără taxe.

Până la urmă, am ajuns să ne petrecem ultimele 2 zile la secția de poliție, neputând dormi noaptea (Cum am fi putut? Managerul mi-a spus să dorm bine pentru că a pus 2 paznici lângă camera noastră pentru a fi în siguranță. Da...de parcă nu ar fi fost implicați și ei). Chiar dacă hotelul pretindea că este prima dată când se întâmplă așa ceva, am găsit recenzii vechi ale unor oameni care s-au aflat în aceeași situație.

Daca credeți că exagerez, la 2 saptămâni după ce ne-am întors din Zanzibar, am văzut pe Booking (nu am rezervat prin acest platformă așa că nu putem lăsa o recenzie acolo) că O ALTA PERSOANA a fost JEFUITA IN TIMP CE DORMEA după ce plecasem noi.

Cum este posibil acest lucru? Cum să nu-ți îmbunătățești măcar securitatea după ce se întâmplă așa ceva? Proprietarul/proprietarii Cristal Resort nu au reacţionat la niciunul dintre aceste furturi. Nu știm dacă și ei sunt implicați în asta, dar un lucru este cert, conducerea hotelului lor lucrează din greu noaptea, dar nu din motive corecte", scriu românii.

"Am mai citit şi eu pe booking despre asa ceva la câteva dintre unitățile de cazare pe care le căutam. Am renunțat din start să merg acolo", scriu alţi români. 

"Coasta de nord est al insulei se știe de mult ca sunt foarte mulți hoți se fura din hoteluri și bungalow și de cele mai multe ori sunt chiar personalul din acea unitate/curățenie de aceia e necesar sa va luați hotel/bungalow/casa privata care sunt păzite precum unitate militara gen cu zidurile înalte și cu fir de sarma pe sus cu curent(da exista asa ceva) si atunci veți fii mai în siguranță și de multe ori e ceva familiar și va veți bucura de o vacanta super liniștită și plina de bucurii", le transmite un clujean celor care vor să călătorească în Zanzibar. 
 

Comenteaza