Foto Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării

Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării
Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării
Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării
Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării
Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării

Un "Ferrari" al locomotivelor cu abur se odihneşte, încă din 2103, pe platoul Gării din Cluj-Napoca. Însă cum arăta Clujul pe vremea când astfel de locmotive circulau regulat prin gara oraşului?

O serie de fotografii ce ilustrează locomotive cu aburi în Gara Cluj-Napoca a anului 1970 au fost publicate de către cei de la "Istoria Fotografiei Clujene". Fotografiile sunt semnate de Detlef Schikorr, sursa bahnbilder.de.

Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării

"Ferrari"-ul locomotivelor cu abur, expus în Gara Cluj

Una dintre ultimele locomotive cu abur fabricate în România şi una dintre cele mai rapide locomotive de marfă ale anilor ’50 este expusă, încă din toamna anului 2013, pe platoul din Gara Cluj-Napoca. 

Cum arăta Clujul pe vremea locomotivelor cu abur? Un exemplar poate fi admirat pe platoul gării

Construită în 1956 la uzinele din Reşiţa, fiind una dintre locomotivele construite integral în România, aceasta este considerată „un Ferrari” al locomotivelor cu aburi, în condiţiile în care circula cu o viteză cu 30 de km/h mai mare decât celelate vehicule de transport de marfă de la vremea respectivă, deşi cântăreşte 147 de tone.

Comenteaza