Mașinile Clujului de altădată, cca. 1960: ADLER TRUMPF LIMUZIN

Mașinile Clujului de altădată, cca. 1960: ADLER TRUMPF LIMUZIN
Fotografie realizată pe strada Rosetti. În fotografie, chirurgul Bologa Sandu cu familia (detaliu oferit de Kolozsvár Leu Gabi).

Această mașină a fost fabricată în Germania în 1937 (Frankfurt). Este posibil ca ea să fost făcută la comandă, deoarece caroseria ei era fabricată de unul dintre producătorii de renume ai vremii, AMBI-BUDD.

În trecut, fabricile de autoturisme și caroseriile erau separate, astfel unele dintre colaborări fiind AMBI-BUDD, cu BUHNE, WENDLER, KARMANN, etc.În trecut, producția de mașini funcționa depinzand de comanzile de caroserii de la companiile de caroserii. Motorul și transmisia erau instalate în fabrică.  Majoritatea mașinilor au fost făcute la comandă. AMBI-BUDD a făcut 2200 de corpuri, dar doar 355 dintre ele erau Cabrio!

8 de acest tip sunt cunoscute în lume. Sunt echipate cu un motor în patru timpi de 998 cm3. Arborele cu came este acționat de un lanț cu role duplex. Supapele sunt dispuse vertical. Motorul cu patru cilindri în linie nu are o pompă de apă, ci o răcire cu sifon termic. Circuitul frigorific conține 11 litri de apă. Puterea sa maximă este de 25 CP. Viteza disponibilă este de maximum 95 km / h. Interesant, spre deosebire de mașinile de astăzi, motorul și transmisia sunt amplasate cu capul în jos în compartimentul motorului. Deci, cutia de viteze este în față.

Există o tracțiune pe jumătate a axului de la transmisie la roțile din față. Aceasta se numește tracțiune față. (Transmisie frontală) Roțile din față (frâne cu tambur) sunt suspendate individual pe două fascicule de arcuri transversale. Există patru trepte de viteză, plus treapta de mers înapoi. Mecanismul de direcție este ușor de acționat! Direcția nu este servodirecția obișnuită în mașinile de astăzi, ci o structură simplă acționată pe rack. Pornirea nu trebuie făcută cu o cheie, ci cu o pedală. Există mai multe soluții tehnice interesante în mașină. Dintre acestea, structura geamului, indicatorul de direcție al pârghiei, bricheta, acoperișul convertibil, sistemul de frânare bowden, kilometrajul integrat, amortizarea uleiului ... etc. sunt de remarcat.

Curiozități:
Caroserie Ambi-Budd.
Ușile care se deschid cu susul în jos.
Colțul cadrului parbrizului este pătrat.
Banda care se desfășoară pe partea laterală a corpului se termină în partea superioară a aripii din spate.
Structura ferestrei se mișcă odată cu sticla.
Structura acoperișului poate fi deschisă într-o singură mișcare.
Roata de rezervă este adăpostită într-o carcasă protejată în spatele mașinii.
Cabina este concepută pentru 4 persoane.
Mecanism unic de blocare a ușilor.
Amortizarea arcului de torsiune cu rapel de ulei de piston.

SURSA: VECHIUL CLUJ

Etichete
Comenteaza