Viitoarea femeie de business: lady sau piţipoancă? GALERIE FOTO

Viitoarea femeie de business: lady sau piţipoancă? GALERIE FOTO
Antreprenoarele în devenire au învăţat la Centrul Cultural Casino cum să devină modele de succes, nu doar prin afacerea în sine, ci şi prin comportamentul lor în societate.

Proaspăt lansat în spaţiul public, Business Ladies Club (BLC) şi-a propus să educe studentele şi absolventele de Cluj în spirit antreprenorial. Scopul său este pregătirea viitoarelor femei în afaceri prin informare, dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale şi punerea în practică a abilităţilor dobândite.

Prezentă la evenimentul „Ladies today, business laddies tomorrow", Geta Ungurean, event şi wedding planner, a avertizat tinerele asupra modelelor de succes din care se inspiră. „Pentru unele femei a fi lady înseamnă a nu fi piţipoancă. Eu le admir pe toate „pisiile" sau „piţiile" posibile din lume pentru că sunt vizibile în audiovizual, ştiu să îşi creeze altă soartă, dar sunt egoiste, fac totul pentru el. O adevărată lady trebuie să influenţeze societatea din care fac parte, să influenţeze grupul. Prima lady pe care am cunoscut-o era o profesoară de-a mea, care fără să fie frumoasă, era o femeie rafinată, elegantă, discretă, dar şi autoritară", a spus Ungurean. Aceasta a subliniat că o femeie de afaceri trebuie să fie atentă la compromisurile care ar putea-o abate de la drumul ei.

„Acum un an am refuzat să organizez o petrecere tematică unde trebuia parodiat un personal celebru din Cluj, cu toate că aveam o problemă financiară", a adăugat aceasta. „Rutina reprezintă pericolul cel mai mare. Trebuie să găsiţi ceva nou în fiecare săptămână, o reţetă nouă. E bine să ne inspirăm şi din natură. Odată am găsit nişte magnolii într-un parc, le-am pus în apă, iar după ce am constatat cât de frumos au înflorit, le-am folosit la un eveniment care a ieşit bine. Noi aveam spirit de pionierat încă din copilărie, de pe la 10 ani mutam dulapuri, paturi prin casă, numai să vedem cum arată în alte poziţii. Am început jurnalismul, dar am văzut că nu mi se potriveşte, şi apoi am continuat cu peisagistica, la Universitatea de Ştiinţe Agricole", a mărturisit Andreea Stör, designer floristic.

„La 25 de ani, când am revenit în România, după ce m-am specializat în neuropsihologie la Amsterdam, eram cel mai tânăr doctor în ştiinţe din ţară, dar trebuia să obţin şi venituri, iar o carieră didactică pe un salariu de 800-1.000 de lei nu mă atrăgea. În Olanda, după ce am fost lăsată să predau prima oară un training de leadership, am fost dată afară pentru că din cei 12 manageri, şase şi-au dat demisia imediat după curs. Dar şi-au făcut propria afacere. Eu le-am spus doar să nu se mulţumească să fie simpli angajaţi şi să se dezvolte. Atunci directorul lor a vrut să cunoască persoana care i-a influenţat atât de mult personalul şi m-a întrebat pentru câţi bani vreau să fiu coach-ul lui personal. I-am spus că am tariful de 10 euro pe zi, dar el mi-a zis că îmi dă 500 de euro. Încrederea pe care o aveam în mine m-a ajutat să intru în cercul unora dintre cei mai influenţi oameni de afaceri din Europa", a spus Hedi Hoka, coach specializat în educaţie antreprenorială.

La eveniment au participat 200 de studente, absolvente sau antreprenoare. BLC a fost fondat în 2011de către un grup de tinere din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor. Crearea acestuia a pornit de la necesitatea dezvoltării personale şi profesionale a studentelor, prin combinarea educaţiei formale şi nonformale. Misiunea BLC este de a familiariza studentele economiste cu mediul de afaceri, prin crearea unui cadru favorabil. Acesta îşi propune ca 80% dintre membrele BLC să devină femei de afaceri. De asemenea, BLC creează parteneriate pentru facilitarea accesului tinerelor în mediul de business din România, implementează proiecte pentru dobândirea experienţei personale a tinerelor, organizează dezbateri specifice mediului de business şi prezintă modele de succes cu scopul identificării unei imagini proprii a viitoarei femei în afaceri.

 

Etichete
Comenteaza