Linie telefonică specială pentru sesizări pe problema testării COVID-19

Linie telefonică specială pentru sesizări pe problema testării COVID-19

Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons a lansat o linie telefonică specială pentru sesizări pe problema testării COVID-19.

Numărul Telekom cu tarif normal în reţea 021-9615 este dedicat persoanelor care au efectuat analize de testare pentru COVID-19 sau care doresc să se testeze. La acest număr de telefon consumatorii pot solicita consiliere, informare sau pot depune sesizări din perspectiva protecţiei consumatorilor.

„Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care întâmpină probleme cu o unitate medicală private sau de stat, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, cât și a informării corecte și transparente a acestora. Ținând cont de faptul că se înregistreaza tot mai multe sesizări din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare COVID-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimțământ semnate de către consumatori în momentul recoltării, InfoCons trage un semnal de alarmă și sprijină toți consumatorii care întâmpină o problemă în acest domeniu”, transmite InfoCons.

Drepturile fundamentale ale consumatorilor:

  •  de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
  •  de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
  •  de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
  •  de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
  •  de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
  •  de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
  •  de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
  •  Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
Comenteaza