Metroul din Cluj, pus pe site-ul Ministerului Transporturilor. Proiectul de hotărâre de guvern intră în dezbatere publică

Metroul din Cluj, pus pe site-ul Ministerului Transporturilor. Proiectul de hotărâre de guvern intră în dezbatere publică

19 stații subterane ar urma să aibă metroul din Cluj, iar costul acestuia este de două miliarde de euro. Construcția primelor nouă stații este finanțată cu 300 de milioane de euro prin PNRR.

M1 – Magistrala de metrou din Cluj-Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 10 miliarde de lei (2 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 8 ani, potrivit Ministerului Transporturilor, care a publicat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Traseul Magistralei de Metrou M 1 Cluj Napoca

Secțiunea Vest: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Sub cetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

­Secțiunea Centru: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

­Secțiunea Est: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită și cu Depoul Sopor.

Metroul din Cluj. Ministerul Transporturilor a postat pe site, în dezbatere publică, proiectul de hotărâre de guvern

Nouă stații, finanțate prin PNRR

Cele nouă stații din secțiunea centrală (dintr-un total de 19), între Europa Unită şi Sfânta Maria (7,5 kilometri), sunt finanțate prin PNRR cu 300 de milioane de euro, însă sunt cuprinse doar lucrări la structură, fără instalaţii, cale de rulare sau automatizări.

Potrivit documentului, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

Prin proiectul de hotărâre a Guvernului se propune „construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran”, precizează Ministerul Transporturilor.

Cluj-Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj-Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi), se arată în Nota de Fundamentare.

Trasee Metrou - Tren Metropoliotan - Centură Metropolitană

Potrivit proiectului de hotărâre de guvern, finanțarea metroului din Cluj se realizează din:

  • Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020
  • Fonduri Europene Nerambursabile și Rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR)
  • Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027
  • Alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
  • Alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești
  • alte surse legal constituite identificate pe parcurs

Conform proiectului de hotărâre de guvern, investiția în metroul din Cluj va fi eșalonata astfel:

Metroul din Cluj, pus pe site-ul Ministerul Transporturilor. Proiectul de hotărâre de guvern intră în dezbatere publică

Studiul de fezabilitate, aprobat de autotitățile din Cluj

Autorităţile locale din Cluj-Napoca au aprobat în urmă cu două săptămâni Studiul de Fezabilitate. „Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații”, a anunţat primarul Emil Boc.

Comenteaza