Suzuki SX4 – Alege-ti destinaţia, pe orice drum (P)
- Scris de Ziua de Cluj
- 31 Oct 2016, 16:32
- Mica Publicitate / Anunțuri
- Ascultă știrea

În cadrul drive-test-ului oferit dealerul Suzuki din Cluj-Napoca, Premium Cars, am încercat toate aceste "habitate". Pentru mediul urban, un motor de 1,4 benzină la 140 CP s-a comportat, conform aşteptărilor, foarte bine, poate un pic întârziat la accelerarea bruscă de pe loc. În afară, pe macadam, abordarea suprafeţei de rulare e excelentă pentru un cross-over cu imagine de automobil de oraş, deci ţinuta de drum corespunde chiar şi la viteze superioare. Satisfacţia reală a venit pe autostradă, unde se simte cel mai bine puterea şi cuplul, mai ales la reprize, unde maşina se aşează excelent şi dovedeste o stabilitate de invidiat pentru un crossover. Cea de-a şasea viteză este fără-ndoială foarte utilă în acest caz.
SX4 oferă plăcerea de a conduce pe orice tip de teren, performanță de ultimă generație și un nou design cu un aspect îndrăzneț, pe cât poate fi un crossover, având la capitolul acesta, între suratele ei, o aerodinamică excepţională. Aspectul dinamic e dat de noua grilă, extrem de agresivă, în combinaţie cu noile bare de protectie şi farurile LED. Dar performanţa, ei bine performanţa e dată de noile motorizări şi transmisii.
Noile motoare BOOSTERJET
Sub capota SX4 găsim două motoare cu injecție directă care aduc o eficiență maximă de energie. Motorul de 1.0 BOOSTERJET este un motor de generaţie nouă, turbo, cu injecţie directă care asigură un consum eficient de combustibil şi oferă o plăcere mai mare la volan. Proiectantul a ţinut cont de obiectivul reducerii dimensiunilor, motorul însă aducând un raport mai mare de putere şi un cuplu de forţă comparabil cu cel al motoarelor mai mari (170NM/2000-3500RPM). Motorul turbo de 1,4 litri aduce o putere superioară (220NM/1500-4000RPM) și o economie de combustibil superioară în toate condițiile. Aceasta asigură o accelerație instantanee (10,2s de la 0 la 100 km/h) pentru un condus performant și momente de cuplu pentru șosele și pantele înclinate. La nivel de consumuri, producătorul dă un consum mixt de 5,6l/100km în cazul motorului de 1.0 cu o emisie de 119g/km CO2, în timp ce pentru motorul de 1.4 litri consumul mixt declarat este de 5,7l/100km cu o emisie de 127g/km CO2.
Motorul pe motorină de 1,6 litri
Noul motor Diesel are o turbină cu geometrie variabilă care asigură cuplu ridicat chiar şi la turaţii mici şi un condus lejer pe un spectru amplu de viteze de rulare. În plus, noul sistem EGR reduce generarea de oxid de azot pentru a minimiza emisiile. Un cuplu maxim de 320NM obtinuţi la doar 1750RPM alături de o putere maximă de 120 CP conferă plăcerea unui condus sigur, relaxat şi eficient, cu un consum declarat mixt de doar 4,6l/100km. (Specificaţiile de consum sunt cele luate în calcul pentru modelele cu tracţiune integrală şi cutie de viteze în 6 trepte)
Vorbind despre cutiile de viteze, noua transmisie manuală în 6 trepte de viteză în care raportul de transmisie a fost conceput atât pentru economie de carburant cât şi pentru performanţă de conducere are, în plus, şi diferite inovaţii pentru a optimiza schimbarea treptelor de viteză şi pentru a crea o senzaţie lină. Rigiditatea sporită a carcasei cutiei de viteze suprimă zgomotul şi vibraţia.
Versiunile cu cutie automată dispun de sistemul TCSS (Twin Clutch System by Suzuki), care garantează o plăcere mai mare la condus. Sistemul cu dublu ambreiaj, unul pentru treptele impare (1, 3, 5 și marșarier) și unul pentru treptele pare (2, 4 și 6), transmite puterea de la motor într-un mod la fel de eficient ca o transmisie manuală, ceea ce contribuie la scăderea consumului de combustibil. Sistemul permite schimbarea treptelor și în mod manual, în funcție de stilul de condus al fiecăruia.
Adăugând la aceste noi propulsoare şi sisteme de transmisie şi performanţele deja clasicelor ALLGRIP, asistenţa la frânare cu radar (RBS-Radar Brake Support), pilot automat adaptiv (ACC - Adaptive cruise control), ESP, control de urcare în pantă, cele 7 airbaguri în completarea unei caroserii concepute cu accent pe absorbţia eficientă şi dispersarea energiilor în cazul unei coleziuni, avem în faţă un model complet de maşină pentru toate drumurile şi condiţiile, fără pretenţii de epoleţi şi nici preţ pe măsura, ci construită cu pragmatismul şi seriozitatea japoneză faimoasă deja în intreaga lume.