IGNIS, noul tip de mini crossover ce combină atributele unui model compact cu cele ale unui SUV (P)

IGNIS, noul tip de mini crossover ce combină atributele unui model compact cu cele ale unui SUV (P)
Modelul IGNIS se bazează pe conceptul de “mini crossover funcţional şi stilat”, care răspunde atât provocărilor cotidiene cat şi ieşirilor de weekend sau activităţilor în aer liber.

Dimensiunile extrem de comode pentru traficul urban oferă o parcare facilă în zone aglomerate din centrul oraşului chiar şi pentru cei mai puţin familiarizaţi cu secretele parcării laterale, spre exemplu. Practic maşina se comportă în trafic asemeni modelelor din clasa mini, chiar dacă depăşeşte cu puţin limitele de dimensiune ale acestora (lungime de 3700mm, lăţime de doar 1.660mm). Dar marele avantaj al acestui model este comportamentul în condiţili ce trec, ca dificultate, dincolo de comoditatea cu care suntem obişnuiţi ca posesori ai unei mici maşini de oraş.

Noul model oferă performanţe excelente, precum şi siguranţă la volan chiar şi în condiţii de carosabil înzăpezit sau drum accidentat, datorită caroseriei sale compacte, vizibilităţii excepţionale şi poziţiei înalte de condus, dar şi a gărzii la sol înălţate. Prin alegerea unor anvelope cu diametrul mare este asigurată o gardă la sol minimă de 180 mm, acestea desăvârşind totodată aparenţa de crossover.

Această gardă la sol înălţată îi permite accesul pe drumuri accidentate, iar în versiunea cu tracţiune 4WD beneficiază de asemenea şi de numeroase funcţii de asistenţă la condus, inclusiv pentru o tracţiune excelentă în condiţii de iarnă: Sistemul de Asistenţă la Coborârea în Pantă (Hill Descent Control), care permite controlul vitezei vehiculului şi menţinerea unei viteze de 7km/hm, fără a acţiona pedala de frănă, la coborârea unei pante abrupte, precum şi sistemul Grip Control, care permite un demaraj uşor în condiţii de aderenţă scăzută, pe carosabil alunecos, acoperit cu zăpadă sau noroi, controlând cuplul şi frânarea pentru o acţiune eficientă.

Printre inovaţiile relevante amintim faptul că toate versiunile beneficiază de motorul de 1,2 litri DUALJET şi de sistemul SHVS (un sistem hibrid ce îi alătură motorului termic un motor electric care îl susţine la accelerare). Sistemul hibrid unic SHVS alătură un starter generator integrat (ISG) şi o baterie litium-ion. Datorită scăderii masei vehiculului s-a obţinut un consum eficient de carburant, de 3,5 litri/100 km (pentru versiunea HYBRID MG 2WD), şi performanţe excelente la accelerare. ISG asistă motorul termic în timpul accelerărilor şi permite recuperarea energiei în timpul frânărilor, eliminând astfel consumul de carburant. 

Vorbind despre spaţiul pentru depozitare, bancheta spate, fracţionată la jumătate pentru a oferi două locuri ajustabile individual, beneficiază de o ingenioasa funcţie de culisare, putând fi de asemenea rabatată pentru a elibera spaţiu suplimentar pentru bagaje. Bancheta poate fi de asemenea operată din portbagaj pentru reconfigurarea spatiului pentru bagaje conform necesităţilor.

Printre sistemele de siguranţă avansate e de mentionat Dual Camera Brake Support (DCBS), un sistem de camere şi senzori care cumulează funcţii precum controlul vehiculului în pantă, alerta la depăşirea involuntară a benzii de rulare, menţinerea distanţei optime faţă de vehicului din faţă şi alerta în cazul unei frâne de urgenţă, care împreună cu sistemul de airbaguri frontale şi cortină sunt disponibile în echiparea standard. 

Plăcerea de a conduce o asemenea maşină nu poate fi completă fără o personalizare adecvată. În sprijinul acesteia vor fi adăugate 3 noi nuanţe metalizate - Flame Orange Pearl Metallic, Neon Blue Metallic şi Helios Gold Pearl, care să accentueze proporţiile frumos stilizate iar modelul va fi disponibil şi într-o versiune bi-ton, cu plafonul negru, acesta evidenţiindu-i individualitatea. În total, vor fi disponibile 13 combinaţii de culori de caroserie, fiecare cu un interior personalizat.

 

Comenteaza