Isuzu D-MAX – un cinstit tovarăş de muncă (P)

Isuzu D-MAX – un cinstit tovarăş de muncă (P)
Prezentă pentru prima dată, la un târg de produse şi utilaje Agricole organizat în Cluj (mai exact la Jucu), noua camionetă Isuzu D-MAX a devenit repede unul dintre principalele atracţii.

Raportul imbatabil calitate/pret (de la 22.491 Euro, TVA inclus) a convins imediat participanţii să-i caute "în coarne". Oameni obişnuiţi cu munca fizică, munca grea din crucea nopţii la stâna de oi, la ferme de animale sau la culesul câmpului, au pus întrebări scurt şi la obiect: "cât duce?", "cât trage?" "cât îi de înaltă?". Răspunsurile reprezentanţilor importatorului, la fel de simple şi directe, i-au convins imediat; prima maşină vândută (acontată) fiind chiar cea expusă.

Cu o producţie anuală de aproximativ 700.000 de vehicule comerciale şi 1.200.000 unităţi de motoare diesel, firma japoneza ISUZU este unul dintre specialiştii în motoare diesel, recunoscut pe plan mondial şi unul dintre principalii producători de autovehicule comerciale şi motoare diesel.
Lider de piaţă în Japonia, numărul unu pe piaţa americană în topul maşinilor de import, cu o activitate de succes în Europa şi Australia, Isuzu şi-a consolidat poziţia, ca al treilea cel mai mare producător de vehicule comerciale. Această poziţie puternică pe piaţă se bazează pe centre de cercetare şi dezvoltare în peste 120 de ţări din întreaga lume, axate în special pe dezvoltarea tehnologiei ce foloseşte atât combustibili cum ar fi motorina, gaze naturale şi solutii hibride, cât şi combustibili alternativi.

Noul Isuzu D-MAX este maşina cinstită, pe care o caută omul harnic ce are treabă de dimineaţa până seara. Modelul este echipat cu propulsor de generaţie nouă, 1.9 DSL de 164 CP (un cuplu extrem de ofertant de 360Nm) şi oferă un consum de combustibil mult îmbunătăţit, cel mai mic consum mixt, de 6,8 - 8,0/100 km şi capacitate de tractare de 3.500kg.

Cu o gardă la sol de 235mm, în regim off-road, Isuzu D-Max se comportă mai bine decât oricând, cu un sistem de comutare 4×4 impecabil, control electronic al stabilităţii (ESC) şi un Sistem de Control al tracţiunii (TCS), cu ABS şi EBD. Dimensiunile benei sunt la fel de generoase la 1552/1530/465. În dotarea standard el vine cu ESC ( electric stability control ) + TSC ( Traction Control System ), ABS +EBD, airbag-uri frontale, laterale şi cortină şi evident, nu în ultimul rând, Hill Start Assist şi Hill Decent Control. Departe de a putea fi numită o dotare mediocră, nu-i aşa? Nivelele de echipare superioare includ, însă, pâna la camera video pentru marşarier şi oglinzi rabatabile electric, ambele extrem de utile luând în considerare dimensunile maşinii, dar şi tapiţerie piele, computer de bord cu Multi-Informational display, climatronic, pilot automat şi Smartphone Connect System, alături de 8 incinte acustice.

Am încercat personal maşina în condiţii de off-road medii (spre grele). E inutil să spun că s-a comportat absolut normal, fără nicio temere sau îndoială, abordarea pantelor sau diferenţelor de nivel făcându-se sigur, fără efort, datorită cuplului generos stabilitatea e extrem de solidă chiar şi cu bena goală. Experienta de drive-test a fost completată de o bună ţinută la drum întins unde se simte însă că maşna e un cărăuş şi lipsa de greutate în benă la viteze superioare conferindu-i un oarecare ruliu. Să
nu uităm că la o vizeză maximă constructivă de 180km/h, constructorul însuşi e cel ce spune ca nu e un model de viteză.

Concluzia experienţei Isuzu D-MAX este una singura: dacă vreodată aş considera oile mai interesante decât cuvintele pe hârtie, maşina mea de oraş i-ar lăsa imediat locul acestei camionete harnice.

 

Comenteaza