Volvo XC90, probabil cel mai sigur SUV din lume (P)

Volvo XC90, probabil cel mai sigur SUV din lume (P)
Un design armonios – lux de bun gust, cu nivel avansat de siguranţă şi confort pentru toţi cei 7 pasageri.

Volvo XC 90 a fost lansat pe piaţă în 2002, aflându-se în prezent la a doua generaţie. Aşa cum ne-a obişnuit producătorul suedez, fiecare element din componenţa maşinii funcţionează în perfectă armonie, acestea fiind realizate din cele mai fine materiale, cum ar fi pielea şi lemnul granulat. Cu detalii deosebite, precum nuca din cristal a manetei schimbătorului de viteze sau scaunele din faţă ventilate, inspirate de forma corpului uman şi cu funcţii de masaj şi suport lombar electric pe patru direcţii, XC 90 îşi câştigă titlul de continuator al luxului şi rafinamentului marca Volvo. Fiecare detaliu este proiectat în aşa fel încât condusul devine o activitate plăcută şi deloc solicitantă.

Dincolo de clasicele Kinetic si Momentum, XC 90 vine cu inca doua versiuni superioare, INSCRIPTION şi R DESIGN. Versiunea exclusivă Inscription pune accentul pe lux, fiecare detaliu fiind ales cu atenţie pentru şoferul care doreşte mai multă eleganţă, ca de exemplu pielea moale Nappa din interior şi o grilă faţă memorabilă, în timp deR Design este realizată pentru cei care iubesc condusul, cu o personalitate unică şi expresivă, cu grila distinctivă R-Design, scaune sport Contour şi capace argintiu mat la oglinzi.

Volvo a îmbunătăţit puterea şi amprenta asupra mediului a modelului XC90. Spre exemplu, folosind modurile de condus Comfort şi Off Road, pentru orice dispoziţie şi orice teren, variantele de motorizare includ două dieseluri de 2 litri de 190, respectiv 235 CP şi două variante pe benzină, tot 2 litri, un Turbo de 245 CP şi un Supercharged Turbo de 320 CP.

Cireaşa de pe tort o reprezintă, fără îndoială, motorul Twin T8, 2 litri Turbo completat de un motor electric de 88 CP , cuplu de motoare ce generează un total impresionant de 408 CP şi un cuplu maxim de 640 Nm la 4500 rpm. Experienţa de conducere e unică, sistemul permiţând rularea la viteze inferioare (şi nu numai) doar în modul electric, senzaţia deplasării bolidului de peste două tone desfăşurându-se silenţios. O apasăre de buton poate comuta însă activarea motorului termic, atunci când e nevoie. Autonomia exclusiv în sistem electric este de 43 km, iar consumul calculat în sistem mixt, electric până la epuizare şi apoi termic, ajunge la 4,4 l la suta de kilometri. Noua generaţie de grupuri motopropulsoare Drive-E combină puterea, eficienţa şi o experienţă superioară pe şosea cu un condus sustenabil, permiţând o deplasare captivantă cu un consum mult mai mic de combustibil şi un nivel mult mai scăzut al emisiilor. Noul grup motopropulsor Drive-E combină consumul redus de combustibil şi nivelul scăzut al emisiilor ale unui motor cu patru cilindri cu manevrabilitatea şi performanţa unui motor cu şase sau opt cilindri.

Modul power este indicat pentru un condus cu reacţii mai sportive şi rapide în timp ce consumul de combustibil şi nivelul emisiilor automobilului se menţin la minim.

Vă îndreptaţi către serviciu? Comutaţi la modul pure/eco pentru deplasări rapide în oraş. Automobilul va folosi o cantitate zero de combustibil şi va produce zero emisii. Modul hibrid foloseşte în paralel atât motorul electric, cât şi pe cel pe benzină, funcţionarea acestora fiind optimizată oriunde duce drumul.
Vorbind despre inovaţiile Volvo la noul XC 90, trebuie amintită filozofia producatorului suedez : tot ceea ce face este creat în jurul oamenilor, aşadar fiecare inovaţie are rolul de a simplifica şi îmbunătăţi viaţa.

Sensus este noul sistem de integrare a nevoilor şoferului şi pasagerilor cu răspunsul maşinii. Proiectate pentru o interacţiune cât mai naturală şi intuitivă posibil, soluţiile Sensus combină informaţiile şi divertismentul de cel mai înalt nivel, beneficiind de un hotspot încorporat pentru ca şoferul şi automobilul să fie întotdeauna conectaţi. Pentru difuzoarele exclusiviste ale celor de la Bowers & Wilkins a fost reprodus sunetul de la sala de concerte a oraşului Gotheborg, Gothenburg Konserthuset, efectuând 800 de măsurători individuale pentru a reflecta cât mai fidel sunetul cel mai pur posibil. În acelaşi timp, Sensus Navigation pune la dispoziţie un sistem de navigaţie inteligent integrat, fără a avea nevoie de multe butoane. Informaţiile sunt primite prin intermediul afişajului pentru şofer, al afişajului superior sau al afişajului central. Sensus Navigation permite de asemenea conectarea la aplicaţii şi servicii bazate pe Cloud, care pot ajuta la găsirea locuri de parcare, comunicare sau pur şi simplu, găsirea locului în care se serveşte cea mai bună cafea din oraş. Se pot seta destinaţiile cu ajutorul comenzii vocale sau folosind telefonul inteligent, pentru a face acest lucru de la distanţă. Trebuie doar să vorbiţi pentru a primi indicaţii de drum, a schimba muzica, a efectua un apel telefonic sau a trimite un mesaj text. Volvo On Call este aplicaţia pentru smartphone cu o mulţime de soluţii inteligente, care permit ţinerea sub control a automobilul şi obţinerea de la distanţă a ajutorului de care aveţi nevoie.

Soluţiile de asistenţă pentru driving sunt multiple. Astfel, pornind de la sistemul de pilot pentru asistenţă la parcare, ce foloseşte 12 senzori cu ultrasunete care parchează cu spatele sau lateral automobilul, o cameră cu vizibilitate la 360 de grade ce prezintă pe afişajul digital o vedere panoramică a întregii zone din jurul automobilului, ajungem la optionala Red Key, ideală dacă permiteţi unui adolescent, proaspăt deţinător al unui carnet de conducere, sau unui valet din parcare să vă conducă automobilul. Aceasta limitează unele dintre utilizările automobilului, de exemplu viteza maximă şi volumul audio. Desigur, setările Red Key pot fi ajustate după nevoie.

Sistemul INTELLISAFE duce însă mult mai departe decât simplul enunţ "asistenţa la conducere". Viziunea Volvo este ca nimeni să nu fie rănit grav sau ucis într-un automobil Volvo nou până în anul 2020. Şi nu e puţin lucu. De la funcţii care asistă în timpul condusului, până la funcţii care ajută la prevenirea accidenteleor şi protejează în cazul unui accident, IntelliSafe este modul în care Volvo pune la dispoziţie confortul zilnic şi liniştea sufletească a pasagerilor la un nivel demn de cel ce a inventat, în 1959, centura de siguranţă în trei puncte.

Un prim sistem de asistenţă este Adaptive Cruise Control, ce se asigură că automobilul păstrează distanţa faţă de automobilul din faţă. Condusul devine mult mai relaxant, în special în traficul lent din oraş. Funcţia fază lungă activă sesizează automat alte autovehicule, pietonii şi cicliştii şi realizează trecerea temporară la faza scurtă. Activarea pilotului pentru asistenţă la parcare, permite deplasarea în dreptul spaţiului pentru parcare şi lasarea libera a volanului. Automobilul se ghidează singur şi informează doar când e nevoie de frâna. Schimbaţi benzile de circulaţie conştientizând în totalitate automobilele din jurul dumneavoastră cu senzorii radar ce alertează imediat. Dacă automobilul începe să iasă de pe bandă, sistemul de asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie intervine, dirijând cu blândeţe înapoi maşina şi transmiţând vibraţii de avertizare pentru a alerta conducatorul auto. Sistemul City Safety dă o mână de ajutor atunci când traficul se opreşte brusc, pregătind frânele pentru un răspuns mai rapid sau frânând automat dacă nu exista timp de reacţie. Mai mult, XC 90 este prima maşină din lume dotată cu sistemul de frânare automat în cazul în care şoferul virează, în intersecţii, în faţa unei maşini ce se apropie.

Funcţia de detectare a pietonilor detectează persoanele care se deplasează în exteriorul autovehiculului. Această funcţie realizează chiar frânarea în cazul în care situaţia o impune. Dacă în faţa automobilului apare un ciclist, de asemenea sistemul de detectare a cicliştilor vă va avertiza prin intermediul unei lămpi amplasate pe parbriz şi va frâna în locul dumneavoastră dacă este necesară o acţiune rapidă. Avertizarea la coliziune frontală scanează toate obiectele pe o distanţă de 150 de metri în faţa automobilului şi, dacă este iminent un accident, avertizează şi pre-acţionează frânele pentru o oprire rapidă.

Trecând în revistă toate inovaţiile Volvo aduse odată cu a doua generaţie XC90 nu putem concluziona decat ca este difícil să găseşti un automobil mai bine dotat şi mai puternic şicu certitudine este aproape imposibil să găseşti unul mai sigur. Volvo şi-a făcut un nume în acest sens, XC90 fiind o încununare a eforturilor producătorului de a respecta renumele.

 

Comenteaza