Ministrul transporturilor: "Avem vești bune pentru Autostrada Transilvania"

Ministrul transporturilor: "Avem vești bune pentru Autostrada Transilvania"

Cătălin Drulă, ministrul transporturilor, a aprobat ultimele exproprieri de pe viitoarea autostradă dintre județele Cluj și Sălaj.

"Vești bune din ședința de guvern pentru Autostrada Transilvania. Astăzi, în ședința executivului, am adoptat hotărârea pentru ultimele exproprieri de culoar necesar în județul Sălaj pentru A3. E vorba de sectorul dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău (13,5 km), în valoare de 384 milioane de lei. Antreprenorul a depus deja proiectul pentru autorizarea lucrărilor.

În următoarele săptămâni vom emite autorizația de construire și vor începe lucrările (18 luni termen de execuție). Și pe alte sectoare ale acestei autostrăzi, dintre Cluj și Oradea, sunt vești bune. Pe Nădășelu-Mihăiești, în capătul dinspre Cluj, unde se lucrează intens, din această primăvară. Celelalte sectoare sunt fie cu contracte semnate, aproape de debutul lucrărilor, fie în licitație", a spus oficialul de la transporturi. 

Compania Spedition UMB şi-a adjudecat contractul pentru pro­iec­tarea şi execuţia secţiunii 3B din autostrada Braşov – Târgu-Mureş – Cluj - Oradea. Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 au întârziat deoarece UMB nu putea să intre pe șantier până nu se rezolvau exproprierile. Între timp, constructorul român a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului. Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția. Ministerul Transporturilor a propus exproprierea a 1.001 de imobile pentru construirea tronsoanelor din A3 dintre cele două județe. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 4,7 milioane de lei.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza