Ministrul Transporturilor promite bani pentru 3 mai proiecte de infrastructură ale Clujului, de peste 3 miliarde de lei

Ministrul Transporturilor promite bani pentru 3 mai proiecte de infrastructură ale Clujului, de peste 3 miliarde de lei

Marile proiecte de infrastructură ale Clujului, de peste 3 miliarde de lei, vor fi finanţate prin Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă, care va beneficia de aproape 80 de miliarde de euro în următorii ani. Promisiunea aparţine ministrului Transporturilor Lucian Bode, prezent la Cluj-Napoca.

"Aici, la Cluj, proiectele de infrastructură se valorizează la maxim, iar acest lucru se datorează unei administraţii implicate, curajoase şi cu viziune. Toate aceste proiecte vor fi sprijinite de Guvernul României, centură metropolitană, tren metropolitan, metrou, etc. Aşadar, pentru realizarea conexiunii la A3. Ştiţi foarte bine că avem în derulare procedura de atribuire a contractului pentru studiu de fezabilitate şi proiectul tehnic, legătura dintre A3, în zona Turda şi DN1, în zona Mărtineşti. Este un proiect care a avut termen de depunere a ofertelor 6 mai, sperăm că după finalizarea procedurilor la CNSC să semnăm acest proiect. De asemenea, municipiul a demonstrat în ultimii ani o orientare spre mobilitatea urbană durabilă, un oraş model, de aceea metroul va fi primul implementat într-un alt oraş decât Bucureşti, estimăm că vom lansa licitaţia pentru modernizarea şi electrificarea căii ferate Cluj-Oradea până la finalul anului, iar la începutul anului viitor să semnăm contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor. Pasajul Tăietura Turcului face parte din acest proiect. Cei care cirulaţi zilnic în această zonă ştiţi ce înseamnă. Acordăm sprijin şi aeroportului pentru trei proiecte, calea de rulare, echipamente de securitate, respectiv echipamente de scanare bagaje, toate în valoare de 115 milioane de lei, fonduri europene", a declarat Lucian Bode. 

Ministrul a vorbit însă şi despre finanţarea acestor proiecte, în special despre 3 dintre acestea ce vor primi bani prin Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă.

"Proiecte avem foarte multe, dar o să vă puneţi şi întrebarea: Le şi finanţaţi? Da! Sunt disponibile 3 surse de finanţare: 2% din PIB în fiecare an pentru infrastructură, fondurile europene atât pe exerciţiul financiar actul cât şi pe cel viitor, respectiv fondurile europene din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă (aproape 80 de miliarde de euro alocaţi României pentru următorii ani) şi parteneriatele publice-private. Trei dintre proiectele de investiţii din Cluj pot fi incluse în Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă: România are circa 33 miliarde de euro, sunt îndeplinite condiţiile necesare (să fie semnat contractul până în 2022, să fie recepţionată lucrarea până în 2026, şi să îndeplinească condiţiile de mediu). Drumul TransRegio Gilău-Apahida, electrificarea căii de linie ferate, respectiv metoul şi trenul metropolitan sunt proiecte de peste 3 miliarde de euro şi sunt convins că îşi vor găsi finanţarea în Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă", a mai spus ministrul. 

Comenteaza