Foto Cazul de discriminare „Hotelul nostru nu mai primește români”, etapa pe instituții. Booking.com a eliminat din site unitatea de cazare

Cazul de discriminare „Hotelul nostru nu mai primește români”, etapa pe instituții. Booking.com a eliminat din site unitatea de cazare
| Foto: Saint Joseph Church, Tilburg / DepositPhotos
Cazul de discriminare „Hotelul nostru nu mai primește români”, etapa pe instituții. MAE a cerut socoteală primăriei din Tilburg
Cazul de discriminare „Hotelul nostru nu mai primește români”, etapa pe instituții. MAE a cerut socoteală primăriei din Tilburg
Cazul de discriminare „Hotelul nostru nu mai primește români”, etapa pe instituții. MAE a cerut socoteală primăriei din Tilburg

Un turist român a fost umilit și i s-a refuzat cazarea la un hotel din Tilburg, Olanda pe motiv de cetățenie. Unitatea de cazare i-a transmis că ”este o înțelegere între municipalități și hoteluri”. Ministerul Afacerilor Externe din România s-a autosesizat. 

MAE a anunțat, marţi seara, că a făcut demersuri pentru a afla informaţii despre situaţia turistului român care a fost refuzat de o unitate de cazare din Olanda. Primăria din Tilburg neagă că ar exista un astfel de acord și spune că nu tolerează discriminarea.

”Ambasada României la Haga a iniţiat demersuri oficiale, în regim de urgenţă, pe lângă primăria din Tilburg şi pe lângă unitatea de cazare care ar fi anulat rezervarea cetăţeanului român, pentru a obţine informaţii suplimentare şi clarificări cu privire la situaţia semnalată.

MAE precizează că, potrivit informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al Primăriei din Tilburg le-a comunicat telefonic reprezentanţilor ambasadei, la data de 4 aprilie 2023, nu a existat niciodată un acord de refuzare a cazării pentru cetăţenii români şi că discriminarea nu este sub nicio formă tolerată în Tilburg”, a transmis MAE, citat de Agerpres. 

Cazul este investigat de primăria din Tilburg şi de Organizaţia împotriva discriminării din Țările de Jos. Potrivit informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al primăriei le-a transmis Ambasadei României la Haga, autorităţile competente din localitate nu ar fi reuşit, până la acest moment, să îl contacteze pe proprietarul sau pe administratorul unităţii de cazare oferite spre închiriere.

„MAE român manifestă toleranţă zero şi va acţiona permanent prompt şi ferm oricând vor apărea date cu privire la eventuale cazuri de discriminare la care ar fi supuşi cetăţeni români”, se precizează în comunicat.

Între timp turistul a anunțat o mică victorie, iar Booking.com a îndepărtat proprietatea de pe site-ul său. ”O mică victorie a fost câștigată astăzi, chiar dacă gustul ei este extrem de amar. Booking.com a îndepărtat proprietatea de pe site-ul său web în timp ce cercetează problema în continuare.

De asemenea, biroul antidiscriminare al Olandei efectuează o anchetă suplimentară. Având în vedere cuvântul „Romeinse” folosit de personalul hotelului pentru a se referi la romani înseamnă de fapt romani, nu mă pot gândi decât la cuvintele unui roman celebru: „Veni, vidi, vici”. Fără "vidi" în cazul meu, că nu am avut ocazia. Urmează mai multe...”, a transmis pe Facebook Alexandru Hegyi. 

Citește și: „Hotelul nostru nu mai primește români”: Discriminare dezgustătoare într-o țară europeană

Comenteaza