Păpușile din Cluj vor să cucerească România. „Pandemia ne-a forțaț să vindem mai mult online, dar în târguri și magazine e mai eficient”

Păpușile din Cluj vor să cucerească România. „Pandemia ne-a forțaț să vindem mai mult online, dar în târguri și magazine e mai eficient”
| Foto: Facebook - Ferma de Păpuși

„Ferma de Păpuși" trece de la asociație culturală la SRL, pentru a se putea extinde la nivel național. Păpușarii clujeni au vândut bine înainte de Crăciun, mai ales datorită tarabelor din Iulius Mall.

Ferma de Păpuși de la Cluj-Napoca, coordonată de Szabó Tünde, fondatoarea Asociaţiei Simeon, s-a inspirat de la celebrele „The Muppets”. Asociația își propune promovarea păpușeriei pentru a se face cunoscută la nivel național. 

„În acest moment, societatea este relativ la început, dar ştim că aceasta se va dezvolta rapid şi vom ajunge cunoscuţi pe viitor şi la nivel internaţional. Misiunea noastră este de a face o gamă cât mai diversificată în domeniul producţiei de păpuşi”, spune fondatoarea asociaţiei clujene, Szabó Tünde. 

Fermă de păpuși la Cluj

La bază sunt trei fondatori, iar Szabó Tünde are rolul de preşedinte. Cei trei au tot investit câte puțin în dezvoltare, iar lucrurile au evoluat încet și sigur. O parte din venituri a fost constant reinvestită pentru procurarea materiei prime care se transformă apoi în păpuşi pe mână, păpuşi pe deget, jucării de pluş şi decoruri pentru miniscene de teatru.

Păpușile au prețuri cuprinse între 15 și 85 de lei.

„Clienţii sunt de la copii începând cu vârsta de trei ani, cărora le cumpără păpuşi părinţii sau bunicii, până la educatoare, învăţătoare, logopezi şi psihologi, mai ales că aceste marionete ajută mult atât în dezvoltarea emoţională, cât şi în dezvoltarea vocabularului şi a fanteziei celor mici. Printre cumpărători se regăsesc chiar şi cupluri care îşi doresc un pic de joc în viaţa lor, păpuşile putând fi un cadou haios chiar şi pentru adulţi”, povestește Szabó Tünde.

Fermă de păpuși la Cluj

Vând în Iulius Mall și pe eMag

Ferma de Păpuşi îşi are spaţiul de producţie în Cluj-Napoca, iar ce iese din mâinile celor care meşteresc la realizarea marionetelor se vinde online, pe pagina de Facebook cu acelaşi nume, pe site-ul eMag, la târguri, dar şi în incinta centrului comercial Iulius Mall din Cluj-Napoca, unde businessul are o insulă dedicată de la începutul lunii decembrie 2021.

„Deoarece forma noastră juridică este de asociaţie culturală, închiderea anului o vom avea abia prin martie-aprilie. Pentru moment însă ştim că, datorită programului Go Local al Iulius Mall, luna decembrie a fost o lună foarte bună pentru noi din punct de vedere financiar”, mai spune Szabó Tünde.

Peste 150 de mici întreprinzători se înscriseseră până la jumătatea lunii decembrie în programul Go Local, pe care dezvoltatorul imobiliar Iulius Group l-a demarat în toamnă. Campania îşi propune să îi încurajeze pe antreprenorii locali care nu au mai fost prezenţi în centre comerciale sau malluri să intre în proiectele Iulius, oferindu-le o serie de avantaje. Programul Go Local le oferă celor selectaţi beneficii precum scutirea temporară de la plata chiriei sau reduceri, flexibilitate la durata contractului, campanii de promovare, consultanţă.

Pandemia i-a obligat să vândă online

„În ultimii doi ani, am fost nevoiţi să trecem mai mult în online, dar vânzarea în târguri sau în magazine este mult mai eficientă în cazul produselor noastre. E bine ca potenţialii clienţi să vadă, să poată pune mâna pe produs pentru a-şi da seama că apoi nu se mai pot despărţi de el”, mărturisește Szabó Tünde.

Planurile ei pentru Ferma de Păpuşi implică acum transformarea activităţii asociaţiei într-un SRL, alături de mutarea într-un atelier mai spaţios şi cooptarea în echipă a încă doi-trei angajaţi, pentru a putea produce mai mult.

 

Comenteaza