Parcul pe culoarul Canalul Morii –tronson Parcul Rozelor se sumpește

Parcul pe culoarul Canalul Morii –tronson Parcul Rozelor se sumpește

Lucrarea se scumpește de la 34 la 40 de milioane de lei, fonduri europene. Creșterea de preț este pusă pe seama majorării tarifelor la echipamentele de joacă/fitness și a arborilor ce necesită plantanți. Reactualizarea indicatorilor tehnico-economici va fi aprobată în ședința forului local din 18 ianuarie 2023.

Primăria Cluj-Napoca a atribuit recent contractul pentru servicii de proiectare cu execuția lucrărilor în cadrul obiectivului de investiții „Amenajare parc pe culoarul Canalul Morii – tronson Parcul Rozelor” firmei TCI Contractor General/RO. 

Tronsonul Canalului Morii din zona Parcului Rozelor va fi remodelat de arhitecţii de la Planwerk, care îşi propun să transforme terenul lăsat de izbelişte într-un parc multifuncţional, cu intervenţii minimale. Aşadar, zona verde de pe Canalul Morii, în aproprierea Parcului Rozelor, va fi transformată într-un parc cu grădini urbane, loc de joacă pentru copii, zone de relaxare şi puncte de observare a Someşului, cartierului Grigorescu şi Pădurii Hoia. 

Spaţiul verde de pe Canalul Morii, în suprafaţa de 25.000 mp, va fi integrat cu Parcul Rozelor, prin demolarea gardurilor care îl împrejmuiesc, iar apoi va fi legat de proiectul de reamenajare a malului Someşului. "Pentru reamenajarea malurilor Someşului, un proiect de 35 de milioane de euro, am semnat un protocol de colaborare pentru a putea interveni şi pe proprietatea administrată de Apele Române şi încercăm acelaşi model să-l aplicăm şi pentru Canalul Morii. Obiectivul principal este revitalizarea malurilor Someşului, creşterea accesibilităţii şi întoarcerea oraşului cu faţa înspre Someş. În această zonă vom avea un pod nou, care va face legătura între Parcul Rozelor şi spaţiul verde de pe Bulevardul 1 Decembrie. În acest moment, la Parcul Rozelor există un gard care blochează accesul spre Someş şi care va fi desfiinţat. La fel, şi gardul dinspre Canalul Morii va fi demolat, astfel încât să avem o suprafaţă verde coerentă în această zonă, iar odată cu realizarea podului, va fi un circuit de spaţii verzi destul de amplu", declara, anul trecut, Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare în cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Prin poziţia sa, datorită topografiei şi vegetaţiei ambundente, noi considerăm că terenul are un potenţial foarte important şi că merită exploatat. Proiectul doreşte să evidenţieze şi să pună în valoare resursele naturale ale terenului, din acest motiv, intervenţiile la nivelul topografiei vor fi minimale, vor avea loc doar acolo unde este strict necesar, de exemplu unde realizarea aleilor sau consolidarea acestora este necesară şi acolo unde facilitarea aceesului către apă se cere către ambele maluri", a arătat Cristina Pisleag, arhitect din echipa Planwerk.

 Malul dinspre Parcul Rozelor va avea un caracter mai degrabă urban, cu iluminat public, mobilier urban, însă cel mai mare impact îl va avea deschiderea către Parcul Rozelor. Pe malul drept, echipa de arhitecţi propune o alee care îşi face loc printre arbori, astfel încât să nu necesite tăierea copacilor sau intervenţii majore asupra terenului. De-a lungul acestui mal vor fi amenajate grădini urbane, ţinând cont de faptul că în zonă există deja foarte multe astfel de grădini apărute spontan, care sunt astăzi doar parţial utilizate.  De asemenea, vor fi amplasate puncte de observare a Someşului, a cartierul Grigorescu şi a Pădurii Hoia. Va mai fi amenajat şi un loc de joacă teamtic, cu obiecte care încurajează contactul cu apa. Mai mult, arhitecţii propun contruirea unui pod care va conecta direct cartierul Plopilor cu Parcul Rozelor şi mai departe cu malurile Someşului. Nu în ultimul rând, va fi realizată o parcare de biciclete și trotinete cu 136 de locuri, cu șapte stații de încărcare, fiecare cu 3-6 prize

Comenteaza