Foto Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au ajuns piscine

Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au ajuns piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine
Podul de pe Porțelanului, spaima șoferilor. Vechile gropi au devenit piscine

Podul proaspăt reabilitat de pe strada Porțelanului din Cluj-Napoca a devenit mai nou spaima conducătorilor auto. Reînchis și redeschis de către autorități, acesta este plin de gropi, acum umplute de apa de la ploile frecvente, spre disperarea șoferilor. 

„Atenție mare la Podul Porțelanului, s-au format două cratere la intrarea și la ieșirea de pe pod și sunt pline cu apă!”, a avertizat un conducător auto, pe grupul Info Trafic Jud. Cluj. Alți șoferi au replicat cu ironie sau cu nedumerire.

„Deja? Are doar câteva luni vechime”, “Acuma ce să ne și așteptăm? Ăla pentru auto nu se mai face pentru că au găsit sare și noi circulăm pe cel reabilitat pentru trafic pietonal”, “Să vedeți după un an. Poate cade”, “Mă duc să iau o țâr' de saramură”.

Lucrări de mântuială au fost realizate și pe strada de acces la pod dinspre cartierul Iris, Alexandru Sahia, unde umpluturile s-au transformat, de asemenea, în gropi, au semnalat participanții la trafic.

Luna trecută, municipalitatea a închis circulația pe pod, timp de o săptămână, pentru executarea de lucrări de montare a rosturilor de dilatație. Traficul rutier a fost deviat în acea perioadă pe două trasee.

În primăvară, primarul anunța că lucrările la noul pod ar putea fi reluate. ”Am primit evaluarea de la proiectant cu privire la lucrurile ce trebuie făcute ca să se stabilizeze stratul de sare găsit. Soluția tehnică a fost comunicată executantului, acesta trebuie să o implementeze. Executantul trebuie să refacă anumite calcule de cantități pentru lucrări”, a declarat Emil Boc.

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m.

Lucrările au început în 3 aprilie 2019, fiind realizate de societatea Diferit Cluj. Lângă podul vechi, "reabilitat", urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Cele două poduri au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj.

Proiectarea a fost realizată de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza