Americanii au plecat, vin chinezii pe autostradă?

Americanii au plecat, vin chinezii pe autostradă?
După hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, Autostrada Transilvania ar putea fi al doilea proiect major al Ardealului, care ar putea fi încredinţat chinezilor.

Dacă parteneriatul româno-chinez pentru construirea hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti a fost iniţiat, semnându-se deja o scrisoare de confort pentru acest obiectiv, în câteva luni s-ar putea ajunge la o înţelegere similară cu una dintre companiile din China pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania.

Aşa susţine deputatul PSD Aurelia Cristea, care a participat la workshop-ul dedicat infrastructurii din cadrul Forumului Economic China - Europa Centrală şi de Est de la Bucureşti. „Forumul a fost o ocazie pentru atragerea de investiţii, iar Transilvania a reprezentat un punct de interes pentru participanţii din China. Există deja o scrisoare de confort semnată de directorul de proiect pentru construcţia hidrocentralei şi vicepreşedintele executiv al Sinohydro Corporation, care este printre cele mai mari companii de construcţii din lume. Partea chineză s-a arătat interesată şi de construirea autostrăzii Transilvania, care este analizată acum ca o posibilă investiţie. Dan Şova şi-a început prezentarea din cadrul workshop-ului cu autostrada Transilvania", a declarat Cristea. Deputatul social-democrat a participat în calitate de membru al comisiei de buget, finanţe şi bănci a Camerei inferioare.

Cristea spune că interesul părţii chineze pentru autostradă a fost unul real, dar pentru acest proiect nu s-a semnat încă un document deoarece încă nu s-a găsit formula optimă în care investitorul chinez s-ar putea implica. „S-a convenit că mai sunt necesare evaluări pentru a găsi varianta cea mai bună, concesiunea sau parteneriatul public-privat.

Trebuie analizate fluxurile financiare prognozate, ritmul în care se vor construi tronsoanele încă neexecutate pentru că Turda-Sebeş va fi gata la un termen, Suplacu de Barcău - Borş, la alt termen. Trebuie văzut când şi cum va fi făcut tronsonul Gilău - Suplacu de Barcău. Dacă mergem pe concesiune, ar trebui concesionat cel puţin segmentul de la Borş la Sibiu, ca să fie rentabil pentru concesionar. Sunt evaluări importante de făcut, se va lucra de către ambele părţi şi undeva în aprilie probabil că vom avea un răspuns", a detaliat vicepreşedintele PSD Cluj.

Vicepreşedintele PDL, senatorul Alin Tişe, s-a plânsă că preşedinţii de consilii judeţene şi primarii de municipii reşedinţă de judeţ ai partidului său n-au fost invitaţi nici la discursul premierului chinez din parlament, nici la întâlnirile cu oamenii de afaceri din China. „Deşi reprezentanţii puterii au spus că au invitat în parlament toţi preşedinţii de consilii judeţene şi toţi primarii reşedinţelor de judeţ, niciun primar sau preşedinte de consiliu judeţean de la PDL n-a fost invitat. Că n-au fost invitaţi la discurs nu-i un capăt de ţară, mai grav este că n-au fost invitaţi la întâlnirile cu oamenii de afaceri chinezi, la care primarii USL au participat. Au politizat şi această vizită, ca şi când comunităţile conduse de PDL-işti n-ar avea nevoie de investiţii din China, dacă va fi să fie", s-a plâns Tişe. Niciun reprezentant al primăriei clujene n-a putut fi contactat pentru a spune dacă Emil Boc a primit a invitaţie.

Comenteaza