Berceanu aruncă Ardealul în aer: Autostrada Transilvania nu e o prioritate

Berceanu aruncă Ardealul în aer: Autostrada Transilvania nu e o prioritate
Declaraţia fostului ministru PDL al Transporturilor, Radu Berceanu, este puternic contestată de politicienii clujeni, fie că sunt la putere ori în opoziţie.

Continuarea lucrărilor de construcţie la Autostrada Transilvania nu reprezintă principala preocupare a României în domeniul amenajării de autostrăzi, a precizat marţi la Craiova fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, în cadrul unei întâlniri a Comitetului Naţional pentru Dezvoltare. Politicienii clujeni îi replică dur fostului titular al Transporturilor.

Fostul ministru Radu Berceanu a avut o intervenţie după ce directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Est (ADRSE), Marilena Bogheanu, a precizat că, potrivit Strategiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Expres, prin zona Transilvaniei vor trece mai multe coridoare europene, astfel că zona va beneficia de infrastructură rutieră, conform agenţiei de ştiri Mediafax. Şefa ADRSE a evitat să detalieze, moment în care a intervenit Radu Berceanu: "Autostrada Transilvania nu e o prioritate. Pentru că am vorbit cu Uniunea Europeană (UE) noi, România, şi am spus: «Vrem culoarul IV» şi după aceea nu am fost serioşi să ne ţinem de culoarul IV. De aceea nici nu ne sprijină UE şi, de altfel, nimeni pentru Transilvania. Am făcut acea bucată pentru că era începută 80% şi trebuia făcută, pentru că era păcat să aruncăm pe geam toată munca aia şi banii ăia. Dar nu e o prioritate. În domeniul autostrăzilor, Autostrada Transilvania este prioritatea doi", a precizat Radu Berceanu, conform sursei citate.

Realizarea Autostrăzii Transilvania reprezintă o necesitate pentru România iar lucrările ar putea fi reluate într-o lună şi jumătate, precizează liderul PDL Cluj, deputatul Daniel Buda. "Sunt mai mult aspecte cu privire la Coridorul IV şi la Autostrada Transilvania. Coridorul IV poate beneficia, într-adevăr, de finanţare europeană. Finanţarea Autostrăzii Transilvania se realizează de la bugetul intern. Această autostradă este o necesitate pentru România, lucrurile sunt foarte clare în acest sens. Domnul Berceanu este liber să îşi exprime o opinie cu privirte la o investiţie. Lucrurile stau însă altfel şi sperăm ca într-o lună, o lună şi jumătate, să înceapă lucrările la segmentul Gilău-Nădăşel", a precizat deputatul Daniel Buda. Reprezentantul PDL a adăugat că, dacă reprezentanţii companiei Bechtel, antreprenorul general al Autostrăzii Transilvania, ar fi avut o atitudine mai flexibilă şi s-ar fi adaptat la condiţiile de criză, şi la această oră s-ar fi lucrat la autostradă.

Atât Coridorul IV European, cât şi Autostrada Transilvania trebuie realizate, pentru a servi interesul european, pe de o parte, şi pe cel naţional pe de alta, subliniază fostul ministru de Interne, Ioan Rus, unul dintre "taţii" A3. "Culoarul IV este de interes european, rezolvă necesitatea conexiunii europei cu Marea Negară şi cu Constanţa şi trebuie susţinut. Autostrada Transilvania, care conectează Braşov, Târgu Mureş, Oradea, Cluj, oraşe din Transilvania cu Europa, este de interes naţional. Asigură accesul Moldovei şi al Transilvaniei la Europa", a declarat Rus. Acesta a subliniat că între cele două proiecte nu există o contradicţie.

Construcţia Autostrăzii Transilvania este capitală pentru judeţul Cluj, subliniază preşedintele Consiliului Judeţean, Alin Tişe, care precizează că Radu Berceanu "nu ştie ce vorbeşte" când afirmă că Autostrada Transilvania nu ar reprezenta o prioritate pentru România. "Domnul Berceanu nu ştie ce vorbeşte când afirmă că Autostrada Transilvaniei nu este o prioritate pentru România. Ambele autostrăzi (Transilvania şi Coridorul IV - n. red.) sunt prioritare. România trebuie să urgenteze construcţia amândurora. Ambele sunt la fel de importante, nu este una mai prioritară decât cealaltă. Orice autostradă este importantă, numai să se facă. Pentru Cluj Autostrada Transilvania este capitală, lucrările trebuie să continue şi vor continua atât timp cât va fi guvernarea PDL. În numele altei guvernări nu pot să vorbesc", a precizat Alin Tişe.

"Probabil domnul Berceanu nu a citit programul de guvernare a guvernului din care a făcut parte. Autostrada Transilvania este unul din punctele cruciale ale acestei guvernări. Şi în mandatele precedente a fost o condiţie pentru acordarea de către UDMR a sprijinului atât pentru guvernarea PSD, cât şi pentru Alianţa DA, iar apoi pentru PDL. În această privinţă nu facem nici un compromis", a precizat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Laszlo Attila, preşedintele UDMR Cluj. "Construcţia autostrăzii este vitală pentru Transilvania şi pentru legătura Moldovei de dincoace şi de dincolo de Prut cu structurile rutiere din Europa. Nu prea avem ce discuta sau comenta despre ce a zis domnul Berceanu. Poate că la Craiova autostrada aceasta nu este o prioritate, dar pentru 13 milioane de locuitori, din Transilvania şi Moldova, este", a adăugat Laszlo Attila.

Afirmaţia fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, conform căruia Autostrada Transilvania nu reprezintă o prioritate pentru România demonstrează încă o dată că reprezentanţii PDL nu îşi ţin promisiunile, susţine preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan. "S-a demonstrat încă o dată că cei de la PDL mint, minciuna şi demagogia e la ei lege. Promit şi nu se ţin de cuvânt. În campanie au zis că în 2012 vom circula pe autostradă. Interesul lor primează în faţa interesul celor din Transilvania", a precizat Remus Lăpuşan, pentru ZIUA de CLUJ.

 

Comenteaza