Boagiu: se lucrează la autostradă. Realitatea din teren spune altceva

Boagiu: se lucrează la autostradă. Realitatea din teren spune altceva
Deşi constructorul american a concediat 700 de angajaţi şi a început să-şi relocheze utilajele, ministrul susţine că lucrul la magistrală continuă.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a recunoscut oficial că banii alocaţi anul acesta Autostrăzii Transilvania nu acoperă nici măcar o treime din datoria statului faţă de constructor. Cu toate acestea, ea susţine că lucrările la autostradă n-au fost oprite nici un moment.

Într-un răspuns scris la o interpelare formulată de către deputatul independent Mircia Giurgiu, ministrul Transporturilor recunoaşte că banii alocaţi în bugetul acestui an pentru Autostrada Transilvania nu acoperă nici măcar plata lucrărilor efectuate până la finele anului trecut. "Suma (145 milioane lei - n. red.) aprobată pentru acest obiectiv, prin Legea 286/2010 privind bugetul de stat pe 2011, reprezintă aproximativ 27% din valoarea obligaţiilor de plată înregistrate la sfârşitul anului 2010", se spune în documentul semnat de Boagiu.

În schimb, ministrul Transporturilor susţine, nici mai mult nici mai puţin, că, în ciuda lipsei finanţării, a concedierilor colective operate de Bechtel şi a deciziei firmei americane de a-şi reloca utilajele pe şantiere din alte ţări, lucrul la autostradă n-ar fi fost întrerupt nici un moment. "Execuţia lucrărilor la Autostrada Transilvania nu a fost suspendată, ci doar a fost redus ritmul de lucru, în condiţiile în care resursele financiare aprobate pentru 2011 sunt insuficiente", afirmă Boagiu. În final, ministrul reaminteşte faptul că în prezent se poartă negocieri cu firma americană pentru coborârea preţului la nivelul standardelor de cost, deşi acestea nu pot fi impuse constructorului autostrăzii deoarece contractul a fost semnat înaintea apariţiei Legii standardelor de cost.

Purtătorul de cuvânt al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, confirmă spusele ministrului Boagiu. "N-am calculat exact, dar procentul din datorie pe care îl acoperă banii alocaţi e cam pe acolo, în condiţiile în care 145 de milioane de lei înseamnă circa 30 de milioane de euro, iar datoria statului faţă de noi e de 120 de milioane de euro", a spus Sgârcitu. El aprobă şi faptul că lucrările ar continua. "Tehnic e corect ce spune doamna ministru. Ceva lucrări se mai fac, nu foarte mult, ce-i drept. Mai sunt câţiva oameni angajaţi, nu numai în birouri; chiar zilele trecute am înţeles că s-a făcut ceva şi pe teren, n-aş putea să vă spun exact ce, oricum, foarte, foarte puţin", a afirmat Sgârcitu. El a refuzat să comenteze pretenţia ministerului de a coborî preţurile la nivelul standardelor de cost. "Nu sunt abilitat să fac nici un comentariu pe acest subiect. Într-adevăr, există discuţii, iar după ce se vor finaliza, vom putea vorbi şi despre cifrele convenite, dar, pe durata discuţiilor, ne abţinem de la orice comentariu care ar putea influenţa negocierile", a declarat Sgârcitu.

 

 

Comenteaza