Buda se ceartă cu Ponta pe Autostrada Transilvania. Buda: "Ponta izolează Ardealul"

Buda se ceartă cu Ponta pe Autostrada Transilvania. Buda:
Preşedintele PDL Cluj, Daniel Buda, se ceartă cu noul premier Victor Ponta: după ce în urmă cu două zile l-a acuzat că lista miniştrilor USL i-a fost impusă, acum Buda spune că Ponta omite "cu rea credinţă" judetul Cluj din Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Prima afectată ar fi Autostrada Transilvania. Buda acuză că Ponta blochează lucrările, care sunt oricum închise de mai bine de un an.

"Îmi exprim îngrijorarea faţă de modul discreţionar de elaborare a programului de guvernare de către premierul desemnat, Victor Ponta, în ceea ce priveşte dezvoltarea Infrastructurii Rutiere din regiunea de Nord-Vest, unde am constatat, cu stupoare, faptul că Autostrada Transilvania nu reprezintă o prioritate pentru noul Guvern, judeţul Cluj fiind ignorat cu desâvârşire la capitolul continuarea marilor proiecte de investiţii rutiere", spune Buda într-un comunicat de presă.

"Politica practicată încă din perioada 2000-2004 este reinventată acum, iar judeţul Cluj este plasat, iarăşi, datorită guvernanţilor USL, în coada listei. Este inadmisibil ca Autostrada Transilvania să nu reprezinte o prioritate naţională, având în vedere faptul că, pe harta europeană a guvernelor conduse de Emil Boc şi Mihai Răzvan Ungureanu, judeţul Cluj a fost prezentat ca un important punct strategic de legătură cu Europa", adaugă el.

Conform lui Buda, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii rutiere este ""un angajament şi o responsabilitate asumată în faţa partenerilor europeni şi în faţa cetăţenilor din Ardeal", şi nu un "moft al politicienilor sau al celor care, vremelnic, ocupă anumite poziţii decidente".

"Blocarea proiectului Autostrăzii Transilvania şi a altor proiecte de dezvoltare şi modernizare a judeţul Cluj, de către Victor Ponta, nu reprezintă decât sfidarea ardelenilor şi, în egală măsură, tratarea cu indiferenţă şi superficialitate a tot ceea ce înseamnă regiunea Transilvania, ceea ce conduce la pierderi economice substanţiale reprezentate în principal prin reducerea locurilor de muncă", spune Buda. Acesta laudă realizările guvernului Boc, despre care spune că a reuşit performanţa să mărească traseul practicabil, de la 5 kilometri cât număra Autostrada Transilvania la numirea lui Boc în funcţia de premier, la 52 de kilometri. Ultimii kilometri au fost asfaltaţi în urmă cu mai bine de un an; de atunci, lucrările sunt conservate iar muncitorii au fost concediaţi. Contractul dintre CNADNR şi Bechtel a fost reziliat în august.

Comenteaza