Candidaţii, puşi la grea încercare. Fără bannere, corturi, şepci sau găleţi electorale în campanie

Candidaţii, puşi la grea încercare. Fără bannere, corturi, şepci sau găleţi electorale în campanie
Campania care începe astăzi, la finalul cărora românii îşi vor alege noii (sau vechii) primari şi consilieri locali sau judeţeni, constituie o adevărată provocare pentru candidaţii cu lipsă de imaginaţie. Este prima campanie în care sunt interzise pungile, găleţile, pixurile sau şepcile cu însemnele partidelor - metodele preferate de politicieni pentru a-i "convinge" pe alegători să le dea votul.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) i-a atenţionat pe candidaţii la alegerile locale să retragă de pe străzi bannerele, corturile şi toate celelalte materiale de propagandă electorală, în caz contrar urmând să fie amendaţi.

"Interesul nostru este ca toţi competitorii electorali aflaţi în momentul de faţă în competiţia pentru alegerile locale să ştie că în această noapte trebuie să dispară toate materialele de propagandă electorală aflate în spaţiul public la această oră. Începând cu ora 00:00 toate aceste materiale pe care le vedeţi în spaţiul public sunt interzise, permise fiind doar afişele electorale cu dimensiunile stabilite de lege", a declarat joi Constantin Florin Mitulețu-Buică, vicepreşedinte AEP.

Potrivit acestuia, poliţia şi jandarmeria pot da amenzi cuprinse între 600 şi 1.000 de lei şi sesizează AEP, care, în urma unor controale, este abilitată să sancţioneze, la rândul său, cu amenzi cuprinse între 15.000 şi 50.000 de lei, potrivit legii finanţării campaniilor electorale. Orice persoană îi poate sesiza pe poliţişti sau jandarmi cu privire la existenţa acestor materiale de propagandă pe străzi.

Conform legii, singurele materiale de propagandă electorală permise în perioada campaniei sunt afişe cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură, afişe prin care se convoacă o reuniune electorală cu 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură amplasate în locurile speciale pentru afişaj, materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă electorală online, broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.

În campania pentru alegerile locale din 2016 sunt interzise următoarele forme de publicitate electorală: bannere, mesh-uri, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, ecrane publicitare, panouri publicitare fixe sau mobile, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule, vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie, vehiculele care difuzează materiale audio, spectacole, serbări, focuri de artificii.

Competitorilor electorali le este interzisă achiziţionarea, oferirea, distribuirea sau darea, în mod direct sau indirect, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a şepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoşelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleţilor, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a ţigărilor şi a altor produse asemănătoare.

 

Comenteaza