Candidații spun lucruri trăsnite. David Ille vrea să dezvolte Clujul pe verticală... dar în jos

Candidații spun lucruri trăsnite. David Ille vrea să dezvolte Clujul pe verticală... dar în jos
UCDR şi-a prezentat, în sfârşit, public principalii candidaţi, David Ille pentru funcţia de primar, respectiv Mitraş Dudaş, deschizător al listei pentru consiliul judeţean.

Cu o notorietate, atât personală, cât şi a formaţiunii politice pe care o reprezintă, tinzând spre zero, cei doi candidaţi au apelat, probabil, la lansarea pe piaţă, la proiecte fantasmagorice, în dorinţa de a ieşi în evidenţă, deşi e discutabil dacă aceasta este o strategie electorală tocmai înţeleaptă.

Spre exemplu, Ille găseşte soluţii pentru fluidizarea traficului din Cluj-Napoca în subsol. El propune eliminarea maşinilor parcate pe carosabil prin construirea de parkinguri subterane acoperite, obligatoriu, cu spaţii verzi (în acest fel, spune el, s-ar rezolva şi problema cotei de spaţiu verde pe cap de locuitor), desfundarea străzilor înfundate, lărgirea podurilor şi - cireaşa de pe tort - construirea unui tunel pe sub şi de-a lungul Someşului Mic.

Medic de profesie, Ille a căutat soluţii pentru sănătatea clujenilor, preocupat fiind, în principal, de agresiunile mediului înconjurător. Prin urmare, candidatul UCDR la funcţia de primar propune construirea de bariere antifonice de-a lungul căii ferate, a aeroportului, precum şi a arterelor celor mai circulate din oraş, asfaltarea tuturor străzilor şi a curţilor interioare ale blocurilor vechi, pentru reducerea cantităţii de pulberi în suspensie din aer.

Cel puţin ciudată este şi propunerea extinderii metodei specific româneşti de păcălit legile, aplicată în unele licee, precum Gheorghe Şincai, la nivelul tuturor şcolilor din municipiu. Mai concret, de ani buni este interzisă prin lege colectarea celebrelor fonduri ale clasei sau ale şcolii.

Ei bine, cum românul e doctor la fentat legea, au şi apărut directori de şcoli care s-au adaptat. Spre exemplu, la Şincai conducerea a inventat o aşa-zisă fundaţie purtând numele liceului, unde părinţii - vezi, Doamne benevol - puteau cotiza, evident suma nefiind la alegerea lor, ci impusă. Ei bine, Ille vrea nici mai mult nici mai puţin decât să extindă această găinărie specific românească în toate şcolile clujene.

Candidatul UCDR are, însă, şi o idee demnă de luat în seamă. El propune înfiinţarea la primărie a unui serviciu de sincronizare a lucrărilor publice, al cărui scop să fie eliminarea stupidelor spargeri ale străzilor proaspăt asfaltate sau a găuririi repetate a câte unei străzi în intervale extrem de scurte de timp.

La rândul său, liderul candidaţilor UCDR pentru consiliul judeţean, vine cu trăsnaia sa. În problema care a depăşit nivelul intelectual al actualului deliberativ clujean, al Centrului de Management Integrat al Deşeurilor, Dudaş vine cu o soluţie pe cât de păguboasă, pe atât de românească: pur şi simplu abandonarea totală a actualului proiect (fireşte cu returnarea tuturor banilor europeni cheltuiţi deja, în subsidiar) şi demararea unuia nou.

„Să nu mai cârpim lucruri vechi, acest proiect trebuie închis definitiv şi reiniţializată rampa ecologică, în paralel cu nuclearizarea colectării deşeurilor în rampe ecologice mai mici în Turda, Câmpia Turzii, Dej, în locul colectării deşeurilor din tot judeţul într-o rampă mamut. Proiectele mamut durează mult, pe când lucrările mai mici se fac mai repede", a spus Dudaş.

În schimb, este unul dintre puţinii candidaţi cu capul pe umeri, care are curajul să spună că obsesia cohortelor de politicieni trecuţi, de-a lungul timpului, prin consiliul judeţean de a pompa bani cu ghiotura în aeroportul din Someşeni e o prostie monumentală, în condiţiile în care acesta va trebui cât de curând mutat de acolo.

Motivele sunt două. În primul rând, în câţiva ani Clujul va ajunge probabil singura localitate din lume cu aeroport în centrul oraşului. În al doilea rând, relieful, în special dealurile din vecinătatea actualului aeroport, este departe de a fi unul optim pentru o aerogară.

„În mod evident nu mai trebuie dezvoltat acest aeroport, complet nepotrivit ca locaţie, ci trebuie construit, în altă parte, un aeroport cu adevărat regional. Nu aşa se face un aeroport regional, redenumind drept regional un aeroport local", a afirmat Dudaş.

Ca să încheiem, însă, aşa cum am început, cu „lucruri trăsnite", UCDR, formaţiune cvasianonimă, îşi propune să obţină nici mai mult nici mai puţin decât câte şapte locuri atât în consiliul judeţean, cât şi în deliberativul local al Clujului.

Comenteaza