Cătăniciu preia “centura de diamant”
- Scris de Nicoleta Nap
- 01 Iun 2012, 23:41
- Politica
- Ascultă știrea

Demiterea lui Ion Pantelimon a fost anunţată oficial de Ministerul Transporturilor încă de săptămâna trecută, mai exact în 24 mai, ca urmare a unui raport efectuat la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj de Corpul de control trimis de reprezentanţii executivului. Ca urmare a neregulilor constatate în derularea contractelor privind centura Cluj Est, cunoscută sub denumirea de "Vâlcele-Apahida", Pantelimon a fost demis de ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, la propunerea Corpului de control.
Săptămâna aceasta, decizia de demitere a fost luată în discuţie în cadrul a două şedinţe de consiliu de administraţie (CA) la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Procedural, conform Statutului CNADNR, decizia de concediere sau angajare a şefilor de direcţii regionale revine directorului general al companiei, astfel, demiterea lui Pantelimon trebuia avizată în CA. Dacă la începutul săptămânii, adică luni, membrii CA au respins hotărârea de revocare din funcţie a lui Pantelimon, la următoarea şedinţă, care a avut loc în urmă cu două zile, s-au răzgândit. Astfel, Ion Pantelimon a fost debarcat oficial, cu respectarea tuturor procedurilor legale.
Ieri, funcţia lui Ion Pantelimon a fost preluată de Marius Cătăniciu, inginer şi fost director de proiecte în cadrul DRDP Cluj. "Prin hotărârea CA al CNADNR, luată ieri, a fost revocat din funcţie Ion Pantelimon, decizia fiind luată în baza raportului Corpului de control. Până la data numirii unui nou director al DRDP Cluj, funcţia va fi ocupată de directorul interimar Marius Cătăniciu", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Cristina Savu, consilier al ministrului Transporturilor.
Marius Cătăniciu spune că prioritatea Direcţiei este să rezolve problemele de la centura Vâlcele-Apahida, care au ajuns şi în instanţă. "Marţi vom face o şedinţă să vedem în ce stadiu e lucrarea. Deocamdată nu pot să vă dau mai multe date, trebuie să facem întâi o evaluare. Mai avem şi alte proiecte importante, de exemplu reabilitările, de care trebuie să ne ocupăm", a spus Cătăniciu. Fostul director, Ion Pantelimon, are posibilitatea să rămână angajat în cadrul DRDP Cluj, unde i se poate oferi un post pe măsura pregătirii, arată noul director interimar. Totuşi, Pantelimon spune că nu va rămâne la DRDP. "Nu mai stau. Asta e, am fost demis, eu zic că e o chestiune de normalitate politică", a spus Pantelimon. Acesta consideră că demiterea sa are legătură cu venirea la putere a guvernului USL şi nu cu problemele de la centura Vâlcele-Apahida. "Voi prezenta un răspuns, împreună cu echipa managerială a DRDP, care a fost acuzată de Corpul de control. Modificarea traseului centurii nu eu am aprobat-o şi voi dovedi acest lucru", a încheiat Pantelimon.
După verificările făcute la Cluj în perioada 22-24 mai, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a constatat că DRDP Cluj a decis modificarea traseului variantei de ocolire Cluj Est, fără a avea la bază o fundamentare corespunzătoare, în condiţiile în care proiectul tehnic şi indicatorii tehnico-economici erau deja aprobaţi prin Hotărârea de guvern nr. 506/19.04.2006. Corpul de control al Ministerului Transporturilor a concluzionat că, în urma deciziilor manageriale defectuoase, valoarea lucrărilor la centura Vâlcele-Apahida s-a majorat de la 77,6 milioane de euro la 142,9 milioane de euro. "Aceleaşi decizii defectuoase au avut implicaţii negative majore asupra termenului de execuţie al lucrărilor. Acesta era prevăzut iniţial la 24 de luni (începând cu octombrie 2006), însă nici până la data controlului - mai 2012 lucrările nu erau complet finalizate", se arăta în comunicatul de presă al Ministerului Transporturilor, prin care se anunţa decizia de demitere a lui Pantelimon.
Centura a ajuns şi în instanţă
Mai multe porţiuni ale centurii Vâlcele-Apahida, supranumită "centura de diamant" din pricina costurilor ridicate, s-au surpat în această iarnă, fapt ce a generat indignare în rândul opiniei publice. După ce s-a plătit un preţ triplu pentru lucrări, faţă de estimarea iniţială, acestea se dovedeau a fi şi de proastă calitate. În urma scandalului public, DRDP Cluj a dat în judecată firmele constructoare (Nemzetkozi Vegyepszer Romania KFT, Diferit SRL şi Keller Geotehnica SRL), cerând rezilierea contractului prin hotărâre judecătorească şi daune interese de 4,4 milioane de euro. Procesul se judecă la Tribunalul Comercial Cluj.