Jorj mută traficul clujean în aer sau sub pământ

Jorj mută traficul clujean în aer sau sub pământ
Traficul rutier prin municipiul Cluj-Napoca poate fi fluidizat fie suspendându-l deasupra Someşului, fie mutându-l sub pământ. Aceasta este concluzia specialiştilor organizaţiei locale a PSD.
“Soluţiile gândite şi adoptate de Primărie sunt foarte superficiale şi nu vor descongestiona zona centrală”, a declarat preşedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj. El a prezentat alte două soluţii, fie prin mutarea traficului la înălţime, fie prin coborârea lui la 12 metri sub pământ. În prima variantă, social-democraţii au propus construirea unei autostrăzi suspendate, deasupra albiei Someşului, între podul Garibaldi şi strada Fabricii, pe distanţa a 5 km. Cu câte două benzi pe sens, noua cale rutieră ar urmă să acopere doar jumătate din bazinul Someşului, iar potrivit geologilor consultaţi de social-democraţi, solul Someşului poate susţine fără probleme o asemenea structură. Costurile de construcţie estimate ar fi de 5-5,3 milioane de euro pe kilometru plus alţi 400.000 de euro pentru îngroparea cablurilor de înaltă tensiune prezente pe acest traseu.

A doua variantă propune străpungerea centrului municipiului cu două tunele. Primul, pentru circulaţia de la vest la est, în lungime de 2,5 km, ar urma să fie construit între Piaţa Lucian Blaga şi Biblioteca Judeţeană, cu o ieşire intermediară în dreptul Teatrului Naţional, în vreme ce pentru celălalt sens de mers ar fi de săpat un tunel de doar 1,7 km, între Regionala CFR şi Universitatea de Ştiinţe Agricole, cu o ieşire intermediară spre strada Coşbuc. Adâncimea forajelor ar urma să nu depăşească 12 metri, pentru a nu afecta siturile arheologice şi reţelele subterane şi, conform proiectului PSD, ambele tunele ar fi prevăzute, din 100 în 100 de metri, cu parcări cu ieşiri pietonale, ceea ce, potrivit social-democraţilor, ar rezolva şi problema parcărilor din zona centrală. Costul estimat ar fi de 8 milioane euro/km. “În ambele cazuri, avantajul este că nu vor fi necesare exproprieri şi lucrările de construcţie nu vor perturba traficul”, a explicat Jorj. El a prezentat ca surse de finanţare fondurile europene, creditul furnizor sau creditul bancar.

“Autostrada suspendată e un proiect megaloman, după modelul Oprescu - Bucureşti. Prefer proiecte fezabile, utile, puţin costisitoare şi finanţabile de UE”, a replicat viceprimarul Radu Moisin.


Comenteaza