Parlamentar clujean: „Promovarea turismului nu este o cheltuială, ci o investiție în reputația noastră”
- Scris de Anca Colibasanu
- 11 Iun 2025, 11:57
- Politica
- Ascultă știrea

Deputatul PSD de Cluj, Remus Lăpușan, consideră că turismul românesc trebuie promovat mai bine, pentru că țara noastră „are ce arăta, are ce oferi și merită să fie cunoscută mai bine”.
„Turismul este una dintre marile noastre oportunități. Avem peisaje spectaculoase, o cultură autentică și oameni care știu să primească vizitatori cu căldură. Mulți dintre cei care ajung aici, pentru prima dată, pleacă uimiți și spun că nu se așteptau la o asemenea diversitate. Și totuși, realitatea statistică ne arată că imaginea României ca destinație turistică rămâne sub așteptări.
Conform datelor oficiale, în 2024 turiștii străini care ne-au vizitat au cheltuit în România în jur de 5,3 miliarde de euro. O sumă semnificativă, desigur. Dar în același an, românii care au plecat în vacanțe în afara țării au cheltuit peste 9,7 miliarde de euro. Asta înseamnă un deficit de peste 4 miliarde de euro în turism.
Nu e vorba doar despre bani. Ci despre cum ne prezentăm lumii. Despre felul în care ne spunem povestea. Despre cum alegem să vorbim despre ceea ce avem – și mai ales, cum îi convingem pe alții să descopere ceea ce noi, uneori, luăm de-a gata.
România are multe de oferit. De la trasee montane și sate tradiționale, până la cetăți medievale, mănăstiri vechi și o gastronomie care poate cuceri orice turist curios”, spune parlamentarul clujean.
Remus Lăpușan crede că lucrurile pe care țara noastră le are de oferit nu sunt suficient de vizibile și promovate. „Iar într-o lume în care imaginea contează din ce în ce mai mult, lipsa unei strategii coerente de promovare ne costă.
Nu spun că nu s-au făcut lucruri. Dar cred că trebuie să fim mai prezenți și mai consecvenți. Să participăm activ la târguri internaționale. Să construim o imagine modernă, dar sinceră, a României. Să folosim mai eficient mediul online, acolo unde se dau bătăliile pentru atenție și curiozitate.
E nevoie de o schimbare de perspectivă: promovarea turismului nu este o cheltuială, ci o investiție în reputația noastră. Este felul prin care putem arăta lumii cine suntem și ce prețuim. Și poate cel mai important, este un mijloc prin care putem susține comunitățile locale, micii antreprenori și patrimoniul cultural autentic.
România chiar are ce arăta. Are o poveste vie, care merită spusă. Nu ne lipsește conținutul – ne lipsește doar voința și coerența cu care să-l ducem mai departe”, mai subliniază deputatul clujean.