Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, de circa 30 miliarde de euro alocaţi de Bruxelles României, a fost pus de Guvernul PNL în consultare publică. Zona Clujului ar urma să primească pentru infrastructura de transport aproape 5 miliarde euro!

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, de circa 30 miliarde de euro alocaţi de Bruxelles României, a fost pus de Guvernul PNL în consultare publică. Zona Clujului ar urma să primească pentru infrastructura de transport aproape 5 miliarde euro!

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă a intrat în consultare publică pentru zece zile.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Este vorba de 30 de miliarde de euro, bani alocaţi de Bruxelles exact pentru asta, pentru redresare economică, pe care administraţia centrală de la Bucureşti propune să îi cheltuiască pe proiecte de anvergură din toate domeniile, de la mediu până la infrastructură rutieră.

Documentul PNL atestă faptul că pe partea de infrastructură de Transport România se află pe ultimele locuri din UE, cu o „Infrastructură de transport subdimensionată, depreciată, care generează blocaje în trafic și diminuări semnificative ale vitezei optime de deplasare”.

Documentul precizează că investițiile dedicate sectorului transport finanțate din PNRR vor fi orientate către proiecte noi, având ca obiectiv principal definitivarea coridoarelor de pe rețeaua TEN-T, prin realizarea tronsoanelor lipsă, dezvoltarea și modernizarea rețelei naționale de drumuri care asigură conectarea la rețeaua TEN-T, modernizarea și electrificarea rețelei de căi ferate și dotarea cu material rulant a sectoarelor reabilitate.

„Obiectivele de investiții sunt corelate cu strategia actualizată de implementare a Master Planului General de Transport, cuprinsă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030”, se arată în document.

Mai concret, PNRR-ul stabilește că circa 4,54 mld euro vor fi alocați pentru sectorul rutier, din care 3,54 mld de euro pentru autostrăzi și drumuri expres.

Alte 3,1 miliarde de euro vor fi alocate pe zona pe feroviar, inclusiv achiziția de material rulant, precum și 1,58 miliarde de euro pentru zona de metrou.

La capitolul infrastructură de transport, zona Cluj ar urma să beneficieze de un miliard de euro pentru metrou, 1,8 mld. pentru electrificare linie Cluj – Episcopia Bihor, dar şi 2,1 mld. la Autostrada Transilvania, de la Cluj spre vest.

Advertorial publicat la comanda PNL Cluj

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza