Premierul Cîțu anunță înțelegerea în coaliție pentru PNRR. Suma a scăzut sub 30 de miliarde de euro

Premierul Cîțu anunță înțelegerea în coaliție pentru PNRR. Suma a scăzut sub 30 de miliarde de euro
| Foto: g4media.ro

Prim-ministrul Florin Cîţu şi ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, au ieşit, miercuri seara, din şedinţa coaliţiei, unde au discutat despre Planul de Redresare şi Rezilienţă și au declarat că s-a ajuns la o înţelegere pentru suma de sub 30 de miliarde de euro.

„Nu renunţăm la niciun proiect. A fost o discuţie de optimizare a ceea ce aveam până acum în PNRR. Nu sunt probleme, nu sunt nici obiecţii, sunt comentarii referitoare la faptul că au cerut (la Comisia Europeană – n.r.) mai mute detalii şi asta am făcut aici, le-am cerut şi miniştrilor mai multe detalii (...). Unii dintre miniştri chiar vor merge la Bruxelles în perioada următoare să explice mai bine”, a spus premierul Florin Cîţu, după şedinţa coaliţiei, referitoare la PNRR, potrivit Mediafax.

Premierul a mai spus că PNRR trebuie văzut în ansamblu. „Rămân proiectele (pe infrastructură rutieră – nr.r) pe care le-am pus în forma respectivă. Cred că sunt 2 sau 3 proiecte unde sumele sunt diferite, dar proiectele rămân. Proiectele sunt importante. Am spus din primul moment că acest PNRR trebuie văzut în ansamblu. Parte din proiecte vor fi finanţate în totalitate din PNRR; altă parte vor avea o parte finanţată pe alte surse de finanţare, buget sau alte surse de finanţare. Ne uităm la acest PNRR în ansamblu”, a mai afirmat Florin Cîţu.

Înţelegerea la care au ajuns cei din coaliţia de guvernare este să meargă la Bruxelles cu un PNRR redus la suma de sub 30 de miliarde de euro, practic cu 11 miliarde mai mic decât agreaseră iniţial. „Suntem acum la o înţelegere în coaliţie pentru o sumă de sub 30 de miliarde. Rămân nişte semne de întrebare care vor trebui discutate de către miniştrii care merg la Bruxelles.

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene merge pe ceea ce am agreat acum, vom dezvolta componentele tehnice, e foarte mult de muncă, dar daţi-ne voie să nu dăm detalii despre sume până nu le discutăm şi cu Comisia.(...) Sunt câteva linii de investiţii prin care am trecut împreună. Nu am tăiat bucăţi ca atare, am redus de la fiecare sau unele care aveau probleme la partea de mediu... (...) Dacă vreţi vă dau detaliu pe partea de păduri, am redus de la partea de drumuri forestiere, de pildă”, a spus ministrul.

Ghinea a precizat că nu s-au tăiat proiecte, cu s-a mers de la început pe o supraevaluare. „De la început am spus că mergem cu o supraalocare, ca să tăiem în funcţie de observaţiile Comisiei Europene”, a explicat acesat.

În privinţa sistemului de irigaţii, ministrul clujean al Agriculturii, Adrian Oros, va merge personal la Bruxelles pentru discuţii.

În urmă cu aproximativ o lună, Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) a fost pus în dezbatere publică pe pagina de internet a Ministerului Proiectelor Europene, iar din acesta nu lipseau cinci mari proiecte de infrastuctură care vizează zona Clujului:

• A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;

• Trenul metropolitan Cluj Napoca;

• Construirea de noi magistrale de metrou în regiunea București-Ilfov și Cluj;

• Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică);

• Modernizarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor; 

loading...
Comenteaza