PSD îi cere demisia directorului DRDP Ion Pantelimon

PSD îi cere demisia directorului DRDP Ion Pantelimon
Liderul PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, îl acuză pe şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), Ion Pantelimon, de întârzirea finalizării centurii B-dul Muncii – Apahida şi îi cere demisia. Acesta din urmă redirecţionează “vina” spre pista aeroportului.

Jorj reclamă depăşirea cu mai bine de doi ani a termenului de finalizare a centurii B-dul Muncii - Apahida, începutul lui 2009, conform angajamentului luat în 2006, la inaugurarea lucrărilor, de primarul momentului, Emil Boc, susţinut de directorul tehnic din acea vreme, Sorin Apostu. El aminteşte că, după aproape doi ani şi jumătate, "municipalitatea a reuşit să asfalteze doar 1,8 km din tronson, cheltuind aproximativ 10 milioane de lei", după care a cedat execuţia restului centurii către Compania Naţională de Autostrăzi, Drumuri Naţionale şi Regionale, reprezentată în teritoriu de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP), condusă la Cluj de Ion Pantelimon. Jorj acuză faptul că, la mai bine de doi ani de la expirarea termenului asumat de foştii lideri ai administraţiei locale, DRDP tot n-a finalizat centura.

"Îi solicităm public domnului director Ion Pantelimon să ne precizeze suma aferentă acestui tronson, să explice performanţa nerealizării la termen a tronsonului şi, în final, îi cerem să îşi depună capul acolo unde îi sunt picioarele, aşa cum preciza şeful său cel mare de la partid (...) pentru incompetenţa profesională de care a dat dovadă în derularea tuturor investiţiilor în infrastructură din judeţul Cluj - a nu se uita şi penibila situaţie a centurii Gherla", a declarat Jorj, care a ameninţat cu dezvăluiri "incendiare" şi despre centura Vâlcele-Apahida.

Pantelimon a afirmat că nu are nici un motiv pentru care să plece din funcţie şi a adăugat că vina principală pentru întârzierea lucrărilor aparţine... pistei aeroportului. "Centura a pornit pe un alt proiect decât cel actual. Proiectul iniţial a trebuit modificat pentru că, între timp, a apărut un alt proiect cel puţin la fel de important, prelungirea pistei aeroportului, care impunea relocarea Someşului şi, ca atare, şi noi am fost obligaţi să redesenăm traseul centurii. Aşa au apărut şi costurile suplimentare impuse, spre exemplu, de excavarea coamei unui deal, operaţiune care nu figura în proiectul iniţial. Prin Hotărâre de guvern s-au alocat 35 de milioane de lei pentru centură, din care noi am accesat şi am făcut plăţi de 20 de milioane de lei până acum", a explicat Pantelimon.

El a mai spus că "preţul corect" a fost garantat de un consultant "care a verificat cantităţile de materiale folosite, preţurile de achiziţie, totul". Şeful DRDP a pus depăşirea ultimului termen stabilit pe seama întârzierii plăţilor către cetăţenii expropriaţi. "Termenul de finalizare era 30 mai, dar am avut probleme cu cetăţenii care ne-au blocat pentru că nu şi-au primit banii pentru terenuri. Ţin să mulţumesc, însă, celor care ne-au permis să lucrăm pe terenurile lor, deşi nu fuseseră încă expropriaţi. La sfârşitul lui mai a apărut Hotărârea de guvern pentru exproprieri, plăţile vor începe de săptămâna viitoare, iar pe 2 iulie vom finaliza lucrările", a susţinut Pantelimon.

 

 

Comenteaza