Radiografia proiectelor de infrastructură a Clujului. Deputatul Băltărețu: „Am discutat cu directorul CNAIR”

Radiografia proiectelor de infrastructură a Clujului. Deputatul Băltărețu: „Am discutat cu directorul CNAIR”
| Foto: Facebook.com/viorelbaltaretudeputat

Deputatul clujean Viorel Băltărețu susține că a avut o discuție cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, legată de marile proiecte de infrastructură din județul Cluj.

„Horațiu Cosma a făcut o radiografie a restanțelor autorităților locale și județene în ce privește infrastructura Clujului. Am preluat toate cele 10 subiecte și am avut o primă discuție cu Cristian Pistol, Directorul General CNAIR.

Am aflat cu această ocazie că au fost desemnați câștigătorii licitației pentru studiul de fezabilitate a drumurilor expres
- Dej - Bistrița
- Dej - Baia Mare
Revin cu detalii!

• Centura metropolitană Cluj: după ce i-a luat lui Boc patru ani să termine acest studiu de fezabilitate în vară, încă nu au fost capabili să aprobe proiectul în Guvern și să lanseze licitația pentru lucrări. Finanțare există, așteaptă doar să fie cheltuită pentru lucrări în teren. La cum se mișcă procedurile birocratice, zero șanse să înceapă vreo lucrare în 2023.

• Metroul Cluj: în iulie nu erau depuse ofertele la licitația de lucrări, nici până azi nu sunt depuse, după bâlbele lui Boc și Grindeanu cu actualizarea valorii proiectului. Această întârziere pe metroul finanțat de noi din PNRR va conduce 100% în decembrie la ratarea primului jalon din PNRR Transporturi.

• Autostrada A3 Cluj - Zalău: deși constructorul român a lucrat foarte bine în ultimele luni pe șantierul început anul trecut pe bani din PNRR, PSD-PNL nu a reușit nici până astăzi să deblocheze contractual punctele critice cu alunecări de teren de la Nădășelu și Topa Mică. În acest context, lucrarea nu mai are cum să se termine în 2023.

• Autostrada A3 Câmpia Turzii - Chețani: contractul de lucrări pentru această ”gaură” în A3 Cluj - Tg. Mureș nu e semnat nici până astăzi, deși le-am lăsat anul trecut licitație cu oferte depuse.

• Drum expres de legătura A3 la Tureni: în iulie nu era lansată licitația de lucrări pentru acest drum expres vital pentru ocolirea Municipiului Turda, azi suntem în același punct.

• Drumurile expres Cluj - Dej și Bistrița - Dej - Baia Mare: deși am scos aceste proiecte de la sertar și le-am lăsat actualilor guvernanți licitații cu oferte depuse pentru proiectare, nici până astăzi nu au dat câștigătorii licitațiilor.

• Spații de servicii civilizate pe A3 Turda - Gilău și A10 Sebeș - Turda: PSD-PNL a anulat licitațiile pentru concesionarea acestor spații de servicii și nu s-au obosit să le relanseze.

• Calea ferată Cluj - Oradea: alt proiect major pentru care am obținut finanțare din PNRR. Licitația de lucrări e lansată de aproape un an, dar încă nu e niciun contract semnat pe cele patru loturi. Ca și la metrou, și în acest caz Grindeanu la Ministerul Transporturilor va rata jalonul PNRR în decembrie referitor la contractarea lucrărilor.

• Ridicarea restricțiilor de viteză CFR prin PNRR pe Cluj - Dej - Beclean/Baia Mare și Cluj - Teiuș: am prins anul trecut în PNRR circa un miliard de euro pentru astfel de lucrări rapide și eficiente de readucere a căii ferate la viteze de 120km/h; până în prezent CFR nu a fost în stare să semneze vreun contract de lucrări în acest sens.

• Trenul metropolitan Huedin - Baciu - Cluj - Dej: o soluție foarte bună de mobilitate urbană peste care s-a așternut praful în ultimul an, pare uitată definitiv la sertar de administrația Boc”, se arată în postarea parlamentarului USR Cluj.

Comenteaza