Rareș Bogdan anunță o schimbare importantă la nivel european: „Putem proteja clima doar cu o industrie competitivă”
- Scris de Sergiu Vlăgea
- 13 Dec 2025, 09:32
- Politica
- Ascultă știrea
Europarlamentarul liberal anunță o schimbare majoră de direcție la nivel european în privința politicilor auto, după ce liderii PPE și cancelarul Germaniei au confirmat că interdicția privind motoarele cu ardere internă urmează să fie eliminată.

Liberalul transmite că, la o conferință de presă desfășurată la Heidelberg, cancelarul Germaniei, Friedrich Merz, alături de președintele Partidului Popular European și al grupului PPE din Parlamentul European, Manfred Weber, au vorbit despre o „schimbare de paradigmă” în strategia UE privind eliminarea motoarelor clasice.
„Nu mai avem mult timp de pierdut”, a afirmat cancelarul Merz, în timp ce Manfred Weber a precizat că Executivul comunitar va propune oficial eliminarea interdicției, a declarat acesta, citat de presa germană.
În acest context, Rareș Bogdan subliniază impactul major pe care tranziția grăbită către electric l-a avut asupra industriei auto din România. Potrivit europarlamentarului, sectorul auto contribuie cu aproximativ 14% la PIB și asigură circa 200.000 de locuri de muncă directe, nu doar în fabricile Ford și Dacia Renault, ci și în rândul producătorilor de piese și subansamble. „Industria auto din România a fost puternic afectată de un plan insuficient gândit, fără un studiu de impact profesionist”, a precizat el.
Eurodeputatul arată că doar în 2025 aproximativ 7.000 de români au fost disponibilizați, menționând cazuri concrete precum Bosch, care a anunțat concedieri masive la Timișoara, sau Preh România, furnizor pentru Tesla, Porsche și Mercedes-Benz, care va reduce personalul cu 600 de angajați.
Situația este similară și în alte state europene, a mai arătat europarlamentarul. În Germania, din cei aproximativ 120.000 de angajați disponibilizați în 2025, jumătate provin din sectorul auto, în timp ce în Franța Renault a anunțat mii de concedieri, în Italia producția Stellantis a scăzut aproape la jumătate, iar Volkswagen a închis trei fabrici. „Între timp, giganții chinezi construiesc fabrici de mașini peste tot în Uniunea Europeană”, a avertizat Rareș Bogdan.
Europarlamentarul a mai precizat că, în urma unei interpelări adresate Comisiei Europene privind soluțiile urgente pentru industria auto, răspunsul primit a vizat inclusiv existența unor instrumente financiare pentru recalificarea angajaților disponibilizați, însă consideră că este nevoie de decizii rapide și realiste pentru a proteja economia europeană.











