Remus Lăpuşan nu vrea un filolog în fruntea Transporturilor

Remus Lăpuşan nu vrea un filolog în fruntea Transporturilor
Moment rar: liderul PSD Cluj Remus Lăpuşan nu e de acord cu preşedintele PSD, prietenul său Victor Ponta. Lăpuşan crede că unul dintre actualii secretari de stat din minister ar fi un succesor mult mai potrivit lui Ioan Rus decât filologul Mihai Fifor pe care vrea să-l pună Ponta gestionar al infrastructurii de transport a ţării.

După un electronist şef peste agricultură şi un economist diriguitor al sistemului public de sănătate, apogeul absurdului ar putea fi atins dacă preşedintele Iohannis va accepta propunerea premierului convalescent de a pune în fruntea Ministerului Transporturilor nici mai mult nici mai puţin decât un filolog, absolvent al Facultăţii de Litere din Craiova. De această dată nici măcar unul dintre cei mai fideli susţinători ai săi, clujeanul Remus Lăpuşan, nu mai e de acord cu soluţia găsită de şeful său de partid. „Sigur, la vârful ministerului se iau decizii politice şi există acolo suficienţi specialişti care să le aplice, dar eu zic să nu ne grăbim, pentru că deocamdată nu e nimic oficial în privinţa numelui viitorului ministru. În ce mă priveşte, consider că domnul secretar de stat Iulian Matache ar fi cel mai calificat să preia funcţia de ministru. E competent, e la curent cu tot ce se întâmplă în minister, e un foarte bun specialist şi cred că ar fi cea mai bună soluţie", a afirmat Lăpuşan.

Liderul local social-democrat crede că plecarea lui Ioan Rus din fruntea Transporturilor nu reprezintă un motiv de îngrijorare în privinţa viitorului marilor proiecte de infrastructură care îi interesează în cel mai înalt grad pe clujeni, autostrăzile Transilvania şi Turda-Sebeş. „Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte simple: sunt nişte proiecte în derulare, care trebuie să continue. Nu văd de ce ar exista motive de îngrijorare", a spus Lăpuşan. În opinia sa, una dintre garanţiile continuării proiectelor clujenilor ar fi rămânerea fostului său coleg de partid, Mircea Jorj, în funcţia de secretar general al ministerului. „Mircea Jorj poate să rămână în continuare acolo, pentru că a făcut o treabă foarte bună. Indiferent cine va veni la conducere, să nu uităm că suntem pe ultimii metri în care mai putem cheltui banii europeni aferenţi exerciţiului financiar 2007-2014, ca atare trebuie să existe o continuitate acolo, specialiştii trebuie să rămână şi să continue proiectele, pentru că altfel putem pierde o mulţime de bani", a apreciat Lăpuşan.

Nedorind să precizeze dacă va rămâne în minister sau se va întoarce la Cluj împreună cu Rus, Jorj asigură clujenii că, deşi Ioan Rus va pleca, proiectele lor de infrastructură nu mai pot fi oprite de nimeni. „Fie că vorbim de tronsoanele dintre Gilău şi Borş, fie că vorbim de tronsonul Câmpia Turzii - Ogra sau de autostrada Turda - Sebeş, vorbim de proiecte aflate fie în fază de execuţie fie licitate şi aflate în fază de atribuire. Pe nici un tronson nu vor fi probleme, au finanţare şi nu pot apărea decât probleme birocratice, pentru că există unele segmente încă neautorizate şi care mai trebuie să obţină avizele necesare, scoaterea din circuitul agricol, din regim silvic, acordurile de mediu şi autorizarea construcţiei, dar nu există perspectiva vreunui blocaj. De altfel Comisia Europeană a spus că, dintre cele 25 de state care trebuie să elaboreze masterplanuri de transport, România e cea mai avansată. Au existat obiecţii privind unele modalităţi de finanţare, care au fost rezolvate, pentru că noi avem mixuri de finanţare. Sperăm ca în aproximativ două săptămâni să obţinem avizul Comisiei pe masterplan, moment din care nu va mai exista nici un risc de blocare a vreunui proiect. Lucrările au fost licitate, atribuite şi nu există riscul de a nu avea bani sau de a apărea alte blocaje, indiferent cine va conduce Ministerul Transporturilor de acum încolo, pentru că, odată avizat de Comisia Europeană, masterplanul va trebui pus în practică", a declarat Jorj.

Deşi nici unul dintre cei doi clujeni pe care Ioan Rus i-a dus cu el în minister nu a vrut să spună ce va face în continuare, surse din minister susţin că şefa biroului de implementare a masterplanului, fosta jurnalistă Dana Berinde, se va întoarce acasă, odată cu Rus, în vreme4 ce Mircea Jorj, care a renunţat pentru a doua oară la haina politică în schimbul celei de înalt funcţionar public, îşi va păstra funcţia de secretar general al ministerului şi sub viitorul ministru.

 

Comenteaza