Foto Parlamentarii USR despre noile legi ale Educației: „Școala românească se prăbușește peste elevi și la propriu, și la figurat”

Senatorii Silvia Dinică și Ștefan Pălărie, alături de deputatul Oana Murariu, președintele USR Cluj, au organizat, joi, la Cluj, o dezbatere publică pe proiectele de legi ale educației.

Evenimentul s-a desfășurat în contextul în care Guvernul României, susțin cei de la USR, a întârziat să trimită la vot noile legi ale educației și nici nu a organizat o dezbatere publică pe această temă.

„Astăzi suntem într-un dialog cu mediul clujean, într-o comunitate extrem de vibrantă. Suntem într-un oraș care crește economic, crește pe baza educației, pe baza unei populații educate, pe baza inovației, tehnologiei și al domeniului IT. Cu atât mai mult pentru Cluj este relevant ce se va întâmpla, atât în mediul preuniversitar, cât și universitar”, a spus senatorul Ștefan Pălărie.

Spații de învățământ afectate de cutremure

Parlamentarul USR a abordat un subiect foarte discutat în perioada aceasta, și anume cutremurele. Senatorul consideră că autoritățile române nu iau în serios faptul că activitățile seismice au devenit tot mai frecvente în țară, iar foarte multe clădiri cu risc seismic, printre care și foarte multe școli, reprezintă un pericol pentru oameni.

„Avem după 80 de ani activitate seismică în zona Gorjului, reactivată, și vedem că există clădiri care au deja afectate de această serie se cutremure. În România nimeni nu știe nimic legat de școlile care sunt în situații grave de risc seismic.

Ministerul Educației și Ministerul Dezvoltării și-au pasat mingi aruncând «pisica» de la unii la alții, încercând să urmărească cine e responsabil să aibă o listă cu școlile care reprezintă un pericol la cutremur. După o săptămână au strâns pe repede înainte o lista cu aceste școli. Asta indică faptul că România, astăzi, nu are nici măcar o listă de urgență pentru astfel de intervenții.

Școala românească se prăbușește, literalmente, peste elevi, și la propriu și la figurat. Asta e extrem de grav. Singura prevedere reală legată de aceste școli a fost prinsă de colegul nostru, Cristian Ghinea, în PNRR și au fost fonduri desemnate pentru a elimina acest risc”, a concluzionat Ștefan Pălărie.

Senatorul USR este de părere că „legile educației propuse de doamna Deca și de domnul Câmpeanu sunt un eșec”. Acesta a explicat că profesorii sunt nemulțumiți deoarece creșterile salariale, în ceea ce-i privește, reprezintă în continuare "un basm".

„Copiilor nu li se oferă deloc siguranță. Este o îngrijorare generală, mai ales pe fondul dezastrului recent din Turcia și Siria. Ei învață în continuare în școli care nu au nici măcar obligația de a avea o autorizație ISU la incendiu” a adăugat Ștefan Pălărie.

Întrebat dacă un profesor prost pregătit poate să pregătească un elev bun, Ștefan Pălărie a răspuns că acest lucru e imposibil. „Nu se poate ca un profesor de nota cinci să pregătească un elev de nota zece, decât dacă îți imaginezi imposibilul, și anume că acel profesor la locul de muncă începe din prima zi să se deschidă spre specializare și perfecționare, ceea ce nu se întâmplă în viața de zi cu zi”.

Vocea profesorilor, elevilor și părinților este ignorată de statul român

Silvia Dinică, senator USR, a adus în discuție legile educației propuse de ministrul Ligia Deca și fostul ministrul Sorin Câmpeanu.

„Ceea ce pare să facă ambele legi este să strice ceea ce funcționează și să nu repare niciuna dintre problemele cu care ne confruntăm în prezent”, a spus Silvia Dinică.

Parlamentarii USR prezenți la dezbatere au precizat că vocea celor direct afectați de noile legi nu este ascultată.

„Nu înțelegem de ce profesorii, elevii și părinții nu sunt implicați în acest proces de consultare, pentru că vocea lor este una care merită ascultată și care trebuie ascultată dacă chiar vrem să niște legi care mai târziu să producă efecte”, a spus senatoarea Dinică.

Totodată, aceasta a făcut referire la lipsa digitalizării din noile legi ale educației.

„Am invitat-o pe doamna Ligia Deca de 1 martie pentru a avea o discuție pe marginea acestor proiecte de legi. Speram, măcar de mărțișor, să ne facă acest cadou de a participa”, a conchis Silvia Dinică.

„Tehnologia a avansat, însă în școlile românești există în continuare manuale vechi din anul 2000”

Deputata Oana Murariu a abordat tema manualelor învechite: „Am aflat de la oamenii care predau în școlile românești că nu au manualele actualizate din anul 2000, iar tehnologia a evoluat între timp și în loc să apăsam butoane noi încă ne mai uităm la niște unelte cu care nu mai lucrează nimeni. Am aflat că pe zona de universitar, pentru specializări pentru care există cereri, nu avem cadre didactice care să predea sau că noi facem proiectare de poduri după manualele din anii '60, când se fapt lucrurile se întâmplă altfel acum”.

În continuare Oana Murariu a vorbit despre faptul că România ar trebui să se uite mai mult spre sistemele din alte țări precum Portugalia, care a reușit să scadă drastic numărul elevilor care abandonează școala.

Comenteaza