Un deputat cere eliminarea blocajului în accesul la Autostrada Gilău – Nădășelu

Un deputat cere eliminarea blocajului în accesul la Autostrada Gilău – Nădășelu

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Marius Bota a solicitat rezolvarea intersecției  Drumului Național 1 Căpuș cu drumul județean care duce la Autostrada Transilvania (A3), astfel încât să fie eliminate blocajele din trafic după ce vineri se vor inaugura podul de la Gilău și tronsonul până la Nădășelu.

“Ieri, la ședința Comisiei de transport și infrastructură din Camera Deputaților a fost prezent ministrul transporturilor, Lucian Șova, împreună cu directorii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și CFR. În urma interpelării, ministrul a anunțat că CFR lucrează pentru ca la începutul anului viitor să se scoată la licitație gara din aeroportul Otopeni (pentru conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroport Otopeni).

Referitor la programul de autostrăzi, am menționat că, în opinia mea, comisarul european Corina Crețu are perfectă dreptate în ceea ce privește lista de proiecte depuse la Comisia Europeană. CFR Infrastructură și CNAIR sunt două companii nereformate care au o productivitate a muncii scăzută, dar în schimb fac angajări pe bandă rulantă de ani de zile, iar licitațiile și kilometrii reabilitați de drumuri naționale și cale ferată lasă de dorit.

Acest lucru este o anomalie dacă stăm să analizăm din punctul de vedere al productivitații muncii. Cele două companii sunt, în opinia mea, două ”fabrici de maculatură” (nu de infrastructură), iar în ceea ce privesc tronsoanele de autostradă 2, 3 și 4 de la Pitești - Sibiu, acestea puteau fi scoase demult la licitație”, a menționat actualul deputat PSD. 

Constructorul Tirrena Scavi (Italia) lucrează la ultimele finisaje la Gilău, iar în această săptămână poate finaliza minilotul de 766 m care va conecta autostrada Gilău - Nădășelu (gata din noiembrie 2017) de restul A3, conform Asociației Pro Infrastructură.

"Toate indiciile și informațiile pe surse arată că vineri, 28 septembrie, avem șanse bune să se efectueze recepția pe acest proiect și să circulăm pe 9,5 km de autostradă nouă între Nădășelu și Gilău, evitând complet Cluj-Napoca pe relația Zalău/Baia Mare - Turda. Desigur, deschiderea traficului vineri nu este 100% sigură", a anunțat conducerea API. 

Podul peste Someş va permite desfăşurarea traficului pe 61 km din A3, unind tronsonul Câmpia Turzii - Gilău de noua porţiune Gilău - Nădăşelu. Compania americană Bechtel a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat, iar în 2013 a fost reziliat contractul cu statul român. În 2017 şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea podului, licitaţia fiind câştigată de Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată de la bugetul de stat. Tronsonul a fost finalizat în 2017. 

Comenteaza