Vrea şosele expres, dar îi plac autostrăzile. "Îmi place să şofez cu viteză"

Vrea şosele expres, dar îi plac autostrăzile.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus a declarat, joi, că este adept "în totalitate" al autostrăzilor, afirmând că îi place să şofeze cu viteză, motiv pentru care i-a fost suspendat permisul, el menţionând însă că "raţional vorbind, trebuie să ne corelăm dorinţele şi visele cu posibilităţile".

Rus a precizat, în cadrul Bucharest Forum 2014, că generaţia următoare de miniştri va face autostrăzi.

Ministrul a declarat că România are probleme, în acest moment, cu partea de nord-est a ţării. "Teoriile vechi, de pe vremea comunismului, cu dezvoltarea echilibrată a tuturor regiunilor ţării, nu erau prostii, pentru că acolo este potenţial uman", a spus Rus, precizând că, în acest moment, zona de vest a ţării are o dinamică de dezvoltare mult mai mare decât cea de est.

"Avem probleme cu zona de sud-vest, Piteşti-Craiova, la fel, avem cel mai mare producător şi exportator care are probleme grave în a-şi transporta marfa către beneficiar, din cauza insuficientei modernizări a infrastructurii, care ar trebui să fie suport pentru el", a arătat Rus.

El a adăugat că, "raţional vorbind, trebuie să ne corelăm dorinţele şi visele pe care le avem cu posibilităţile pe care le avem".

"Eu, singura problemă pe care am avut-o cu legea până acum este permisul de conducere şi viteza. Deci, sunt adeptul autostrăzilor în totalitate. Raportez cu supuşenie că acum trei luni mi-au luat carnetul ultima oară. Cum prind autostradă, cum mă prinde Poliţia, plătesc amenzi", a precizat Rus, citat de Mediafax.

El a adăugat: "În acest moment putem vorbi despre autostrăzi transcarpatice, timp de câţiva ani, dacă vrem să purtăm discuţii, sau putem intra într-o zonă de past-cluster, în rezolvarea problemelor, de la drumuri regionale la drumuri expres, rapide, cu patru benzi, care trec prin localităţi, care au traseu de autostradă. Generaţia viitoare de miniştri va face autostrăzi", a arătat Ioan Rus.

Ministrul Transporturilor a mai spus că, în urmă cu 20 de ani, nu şi-ar fi închipuit că România va ajunge să exporte maşini Dacia în Germania. "Am vorbit mai devreme cu colegii de la Piteşti Mioveni. Cine îşi închipuia, acum 20 de ani, că România va exporta Dacii în Germania? La Stuttgard, în poartă la Mercedes, că vindem Dacii? Dacă cineva îmi spunea cum 20 de ani că aşa va fi, şi că vom avea cotă de piaţă importantă, spuneam că are probleme cu Spitalul 9 din Bucureşti", a afirmat Rus.

El a dat şi exemplul fabricii din Sebeş care urmează să înceapa fabricaţia celei mai moderne cutii de viteze automată. "Cine îşi închipuia că în România se vor fabrica cutii de viteză, automate, cu nouă trepte? Cea mai modernă cutie de viteză automată din lume, începe fabricaţia, fabrica este aproape gata, la Sebeş. Cine credea că noi vom putea pătrunde într-o astfel de piaţă? Niciodată să nu credem că nu avem şanse adevărate. Avem, cu o condiţie, să avem oameni inteligenţi în jurul nostru, şi sănătoşi, fără îndoială", a declarat Rus.

Ministrul Trasporturilor a vorbit şi despre Planul General pentru Transporturi, despre care a spus că este "un document strategic integrat, care stă la baza planificării a ceea ce vom face până în 2030" şi a adăugat că "din trei sau din cinci în cinci ani se vor reface aceste lucruri, pentru că vor fi evoluţii pe care în acest moment le-am anticipat poate insuficient de bine".

"Acest document, care a fost elaborat exclusiv de profesionişti în aceste treburi şi nu de politicieni, încercăm să îl ţinem în dezbatere publică, în perioada aceasta, urmând a fi transfromat într-un program operaţional al României, de care să ne ţinem, pentru a asigura suportul pe infrastructură", a precizat Ioan Rus.

 

Comenteaza