Update Primăria vrea să cumpere sediul BCR din centrul Clujului. Motivul: lucrările la metrou / Contre între Boc și PSD-USR

Primăria vrea să cumpere sediul BCR din centrul Clujului. Motivul: lucrările la metrou / Contre între Boc și PSD-USR

Municipalitatea clujeană își va exercita dreptul de preempțiune pentru clădirea BCR, de pe strada Barițiu numărele 10-12. Banca cere pe clădire 6.5 milioane de euro, însă pentru a se stabili prețul ce urmează să fie plătit de administrație se va constitui o comisie de negociere.

UPDATE: Consilul local a aprobat, cu 22 de voturi pentru și 4 împotrivă (USR), exercitarea dreptului de preempțiune pentru achiziția clădirii BCR, de pe strada Barițiu numărele 10-12. Banii provin de la bugetul local. 

"În perioada următoare vom avea 3 dislocări de spații, în care își desfășoară activitatea peste1.400 de persoane și care au program cu publicul. Vorbim despre centrul pentru cetățeni de pe Moților 7, care va fi demolat odată cu demararea proiectului de metrou - pentru stația de metrou și centrul de urgență; clădirea de pe Eroilor este prinsă în proces de modernizare, ceea ce înseamnă mutarea funcționarilor; de asemenea sediul principal al Primăriei, cel în care ne aflăm, are nevoie de consolidarea podului și acoperisului, adică etajul doi trebuie evacuat. Vorbim de un timp de 2 ani de zile, aproape 3 pentru unele spații. Sediul BCR corespune nevoilor noastre.Te muți într-o casă nouă, care are deja configurația propice făcută, cu ghișee pentru public, cu birouri, nu găsești pe piață altă alternativă", a declarat edilul Emil Boc, în deschiderea ședinței de Consiliu Local. 

A urmat o discuție de mai bine de o oră între primar și consilierii PSD și USR PLUS pe acest subiect. Cei de la PSD susțin că banii erau mai bine folosiți pentru construirea de locuințe sociale, au arătat că în zonă nu sunt parcări și că, poate ar fi fost mai rentabil să se găsească chirii pentru cei 2 ani de zile. Cei de la USR PLUS spun că banii ar fi putut merge spre realizarea de școli și de grădinițe și că imobilul BCR estea prea mare pentru nevoile municipalității. 

De cealalată parte, edilul Emil Boc a arătat că investiția poate fi amortizată în 9 ani de zile, în condițiile în care clădirea rămâne în patrimoniul primăriei și poate fi ulterior exploatată (dată în chirie), că locuri de parcare sunt în parkingurile de pe Moților, Cluj Arena și BT Arena. De asemenea, primarul a arătat că deja este nevoie de mai mult spațiu pentru cei peste 2.000 de funcționari din administrația locală. Nu în ultimul rând, astăzi s-a aprobat doar intenția de cumpărare a imobilului, urmând etapele evaluării și negocierii ofertei, cu o comisie din care vor face parte și consilieri locali de la toate partidele. Și viceprimarul Dan Tarcea a arătat că, un simplu calcul, ar arăta că din prețul achiziției o chirie lunară s-ar traduce prin 800 de euro/mp, sumă imposibilă în centrul orașului la momentul de față. 

-----------------------------------------

"Se aprobă exercitarea dreptului de preemțiune de către Municipiul Cluj-Napoca pentru cumpărarea imobilului construcție, situat de strada George Barițiu numărele 10-12, cu suprafața de 1.035 mp, regim de înălțime D+P+7E, în proprietatea Băncii Comerciale Române", se arată în documentul publicat de municipalitate.

Conform primăriei, achiziția sediului BCR este necesară pentru că municipalitatea are nevoie de spații noi: pentru realizarea metroului se va demola clădirea de pe Moților 7, iar cea de pe Eroilor intră în reabilitare. Centrele și serviciile publice vor fi astfel mutate pe Barițiu. 

Primăria vrea să cumpere sediul BCR din centrul Clujului. Motivul: lucrările la metrou

 

Licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost decalat pentru final de iunie, iar acum agust. Oficialii Primăriei au anunțat că 15 companii s-au aratat interesate de licitația pentru proiectarea și execuția metroului din Cluj.

 
Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul mizează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR și este asumat de Guvernul României. La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta în proporție de 55%, restul urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică. Ofertantul trebuie să dovedească o medie a cifrei de afaceri generală pentru ultimele trei exerciții financiare încheiate, respectiv 2019, 2020, 2021, de cel puțin 7.000.000.000 de lei sau echivalent valută.

 
Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.


Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

 

Comenteaza