Ajută companiile românești să crească prin programul Made in Romania al Bursei de Valori București

Ajută companiile românești să crească prin programul Made in Romania al Bursei de Valori București

Organizat în premieră în istoria pieței de capital din România, Made in Romania este unul dintre proiectele create de Bursa de Valori București (BVB), care a fost lansat cu scopul de a identifica și promova companiile românești de top.

Scopul BVB, care stă în spatele proiectului Made in Romania, este de a identifica viitoarele motoare ale economiei românești, de a le recunoaște public și de a le oferi, împreună cu partenerii, un program de mentorat care le poate ajuta să-și ducă afacerile la nivelul următor, îmbunătățind transparența, vizibilitatea, reputația și, cel mai important, accesul la capitalul necesar pentru creșterea și dezvoltarea ulterioară.

Programul Made in Romania se află la cea de-a cincea ediție și se desfășoară pe parcursul a 12 luni. Până la data de 31 mai are loc etapa de nominalizare a companiilor, care va fi urmată de selectarea celor 50 de semifinaliste de către membrii Comitetului de Nominalizare. Începând cu 1 iulie, cele 50 de companii pot fi votate de public, etapă care se va încheia pe 31 iulie. Primele 3 cele mai votate companii sunt desemnate primele finaliste. Data de 2 august marchează întâlnirea membrilor Juriului pentru a alege celelalte 12 companii finaliste, care vor fi anunțate public și premiate în luna septembrie la Gala Made in Romania. Etapa de mentorat la care sunt invitate să participe companiile finaliste, semifinaliste și cele înregistrate în Platforma Made in Romania va avea loc în perioada octombrie – noiembrie.

Companiile trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru intrarea în program, printre care: să aibă acționariat românesc de minim 51%, să  nu fie subsidiare ale unei companii străine și să nu fie în proces de listare a acțiunilor sau a unei emisiuni de obligațiuni. De asemenea, sunt încurajate nominalizările companiilor de toate dimensiunile și din toate industriile și domeniile de activitate. 

În ceea ce privește selecția celor 50 de companii semifinaliste, se vor lua în considerare, cu prioritate și criterii suplimentare, precum: rezultate deosebite ale companiei în ce privește profitabilitatea, rata de creștere și performanțe relevante din anii precedenți (produse lansate sau prototipuri) perspective de inovare pe piețele de nișă, inclusiv dacă business-ul are un proiect care s-ar putea bucura de extindere pe scară largă într-un termen scurt.

În egală măsură, sunt considerate neeligibile pentru nominalizare companiile finaliste în ultimele 3 ediții. Pot fi însă nominalizate companiile finaliste în prima ediție a programului, desfășurată în anul 2017. De asemenea, nu sunt eligibile pentru nominalizare business-urile partenere în programul Made in Romania sau care sunt parte dintr-un grup cu un partener Made in Romania din ediția curentă. Criteriile se regăsesc și în Ghidul programului Made in Romania.

Ești antreprenor și dorești să îți nominalizezi business-ul în proiectul Made in Romania? O poți face în doar 4 pași pe site-ul proiectului, www.investingromania.com: 1. Creare cont; 2. Validare adresă de email; 3. Completare profil „Companie” și 4. Salvare profil. La acest pas apare un pop-up care te întreabă dacă îți dorești și nominalizarea în program, iar răspunsul afirmativ printr-un simplu click pe butonul „Da” înregistrează automat nominalizarea în program.

Vrei să recomanzi compania locală preferată? O poți face în platforma Made in Romania la secțiunea „Nominalizare - Propune o companie”.

Participarea publicului larg la acest proiect oferă o șansă în plus companiilor de a deveni mai vizibile și, prin votul lor, le oferă posibilitatea de a accesa oportunități la care, altfel, le-ar fi fost mai dificil să acceadă. Așadar, publicul se poate implica în dezvoltarea economiei locale prin a oferi mai multe șanse unor branduri mai mici, dar cu potențial.

În cei 4 ani în care s-a derulat proiectul lansat de BVB, peste 900 de companii au fost nominalizate, 318 dintre acestea doar anul trecut. Cele 50 de companii semifinaliste în 2021 au primit, în total, peste 9.000 de voturi din partea publicului.

Ai un business cu o poveste remarcabilă sau știi o companie locală cu o poveste impresionantă? Intră pe www.investingromania.com până pe 31 mai și nominalizează chiar acum compania.

 

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza