Foto P Made in RO: muzeul pop-up de publicitate și branduri românești revine la Cluj-Napoca, la Iulius Mall, între 1-14 octombrie, în cadrul unei expoziții-eveniment

Made in RO: muzeul pop-up de publicitate și branduri românești revine la Cluj-Napoca, la Iulius Mall, între 1-14 octombrie, în cadrul unei expoziții-eveniment.

  * _Mii de exponate vor introduce vizitatorii într-o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană. O colecție impresionantă dedicată mărcilor made in Cluj-Napoca!_
        * _Programul expozițional încheie formatul itinerant din acest an, o caravană care a cuprins: Palas Iași (19-27 mai), Iulius Town Timișoara (1-13 iunie) și, în final, Iulius Mall Cluj-Napoca (1-14 octombrie)_

A patra ediție a nonconformistului muzeu Made in RO, dedicat publicității și brandurilor românești, de care s-au bucurat deja peste 85.000 de vizitatori, va fi organizată și la Cluj-Napoca, în parteneriat și cu găzduirea Iulius Mall, cu programul de desfășurare între 1-14 octombrie 2021, orele 10.00-22.00. Intrarea este gratuită pentru public.

Vă invităm să explorați în premieră, într-un decor expozițional creativ și jucăuș, care reconstruiește la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică și comunistă, dar și din magazinele care au născut atâtea povești amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice și electrocasnice, _peste 2.500 de exponate_ care spun povestea unor branduri celebre din viața de zi cu zi a mai multor generații.

O colecție-cabinet de curiozități, care cuprinde, sub aceeași pălărie, „anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi, precum: șoșoni Mociornița, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea
Ilustrată, Dimineața și ale Oficiului Național de Turism, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola și CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica ROM, mașinăriile de gătit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica și Tehnoton Iași, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi mărcile anilor ’90, care au anunțat sosirea capitalismului, și multe altele. Pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu.

Muzeul Made in RO va aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp, într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone, cuprinsă în _obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, mașini autohtone și multe alte surprize expoziționale din alte vremuri trecute, dar și produse dedicate industriei și brandurilor iconice din Cluj-Napoca. _

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade distincte: _antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum_, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative.

Veți putea afla cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, ce era de bonton, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu anul 2018. Acest efort vine în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducând un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie că au dispărut cu totul.

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.

Mai multe informații interesante despre proiect se regăsesc pe website-ul oficial al muzeului - https://muzeulpublicitatii.ro/ , precum și pe pagina de Facebook - https://www.facebook.com/muzeulpublicitatii/ și Instagram.

Etichete
Comenteaza